Fyrkantiga serpentiner & volter = träningsvärk..

Spirit

Trådstartare
Igår när jag red för min "engelska" dressyrtränare så bad hon mig att rida fyrkantiga serpentiner. sen blev det en fyrkantig volt.
Jösses vad svårt det var. Min häst förstod väldigt snabbt vad det handlade om & ställde upp. :love:

Vad jag förstod så är det en förberedelse för piruetter och är även stärkande för bakdelen.?
Vi gjorde det i skritt och trav, galoppen dröjer ett tag till.

Jag kan lova att jag höll på att trilla av hästen måååånga gånger av asgarv. Sambon garvade oxå, fick sätta sig på en stol vid paddocken & ville hämta filmkameran. :o

Sen stal hon mina stigbyglar och jag skulle rida lätt i skritt och i trav.. tur att gossen var gudasnäll och ställde upp för stackars matte. Han tyckte nog oxå att det var kul att även jag blev utsatt för diverse konstigheter som att nudda tårna bland annat.& han kunde bara glida omkring :p

Jag har insett att min "engelska" dressyrtänare är en SADIST! :devil:

Trots jag är en A/R ryttare så har faktiskt den vanliga dressyren mycket bra saker. Tränaren är underbar just pga hon ger mig en övning, ser till att den utförs, kollar så jag sitter rakt över hästen & att han verkligen trampar under sig samt att böjningarna går igenom.

Bäst av allt, vi har kul!!
Förhoppningsvis så är vi båda mer vältränade inför nästa omgång för SC kursen i Juni :d

Sv: Fyrkantiga serpentiner & volter = träningsvärk..

Visst är det svårt att rida rakt. Sen är det svårt att svänga också. :angel: Har man otur kanske tränaren kräver att man ska göra en tempoväxling/avbrott på varje linje också.

Red du bakdelsvändningar i varje hörn också? Det är nyttigt.

Kul att du har en tränare som du är nöjd med!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fyrkantiga serpentiner & volter = träningsvärk..

Det blev sk bakdelsvændningar/halvpiruetter i varje hørn.
Hon var noga med att det skulle vara raka hørn och inga "runda" hørn.
Inget fuskande helt enkelt. :crazy:

Hade inte en tanke på att man kunde rida fyrkantiga serpentiner førræns nu.
Hoppas hon ær "snællare" næsta gång..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka