Fyrhjuling...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Är lite nyfiken på om ni är många inom hästbranschen som använder er av fyrhjulingar? Vad använder ni dom till isåfall?

Är ju inte yrkesverksam inom hästeriet men fyrhjulingen är bra till mycket.. Köra hö, gödsla ur hagen, köra till och från odlingarna så att man slipper ta traktorn om man måste hem och hämta något för att ta några exempel. Detta kräver ju då förstås att man dessutom har en vagn till fyrhjulingen.

Dom som har stallet vi står i använder sin fyrhjuling till att sladda ridbanan, ploga snö, köra grejer när vi lagar hagar osv.

Jag har hästgård men ingen traktor, jag kör 4-hjuling istället. Den är toppen på alla sätt. Jag sladdar/harvar ridbanan, kör ut hö, kör ut hinder, åker runt stora sommarhagar för att kontrollera staket, hämtar hem hästar om dom smiter (tack o lov så har det bara hänt 1 gång), plogar, mm. Om jag absolut måste göra något större jobb, så finns det ju grannar med traktorer, med det mesta klara jag alldeles själv med min Big Grizzly!!!! :love:

Känner fler och fler som skaffar.

Senast mina föräldrar som använder den till att plöja snö. Pappa tycker det är ett smidigt fordon när han ska ut i skogen och hugga. En traktor tar ju inte sig fram så smidigt som fyrhjuling.

Vi använder vår fyrhjuling mycket, kör ut hö, vatten, har den med när man lagar staket, tittar till alla hästar på bete på sommaren osv. En fyrhjuling är mycket användbar! :)

Sv: Fyrhjuling...

Jag fortsätter på den här tråden

Nu har jag äntligen köpt en fyrhjuling! :)

Jag vill gärna ha mer tips på användningsområden. Själv har jag en skogsvagn och ett snöblad till. jag ahr även en praktisk plastlåda fram.

Det var helt suveränt att ha när man gör stängsel. Man kommer snabbt ända fram med allt man behöver.

Är det någon som kör storbalar med en fyrhjuling?

Finns det markberedningsaggregat?

Har någon testat betesputsar till fyrhjuling?

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på att köpa en spridare att dra med fyrhjulingen. Budget max 5000 kr. Vad är vettigt för de pengarna? Det finns ju spridare...
Svar
10
· Visningar
338
Senast: warg
·
Hundträning Jag har aldrig varit allvarlig nog med mitt tävlande för att tänka annat än "vi gör vårt bästa och ser hur det går", men nu har jag...
Svar
15
· Visningar
1 590
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 762
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama