Fyrantel - intervaller?

Leoni

Trådstartare
Har lite stora blodmaskar att ta kål på i år och det blir Fyrantel i år. Nu hittar jag inte intervallerna jag ska avmaska i. Är det någon som vet?

Sv: Fyrantel - intervaller?

Hade jag STORA blodmasken så skulle jag definitivt ta Cydectin. Den är inte rolig att få i hagarna. C rensar rejält.

Tack för svaren båda två.

Då väljer jag Cydectin istället. Har inte avmaskat på många år då jag inte haft någon större förekomst. Har inte jättemycket nu heller - 150 resp.400 epg av stora blodmaskar enbart.

Cydektin tar inkapslade larver av små blodmaskar o har längre verkningstid men har det verkligen bättre effekt mot stora?
PL

Liknande trådar

Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
844
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 605
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
878
Senast: Lucifer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka