Fyraåringar

H

Henchen

Vad gör ni med era fyraåringar? Hur ofta rider ni, vad gör ni då osv?
Har ni startat nåt än?

Berätta!

Sv: Fyraåringar

just nu har min 4 åring 4 veckor kvar på sin sommarvila och efter det blir det hårdträning för eventuellt kvaliten.

när hon var igång red jag henne 4-5 ggr i veckan, rider 1 gång i paddocken resten ut med olika övningar och mål.

Hon har ej varit ute och tävlat någonting, hittar jag en passande tävling i höst åker vi väl på den kanske.

våran rids 4-5 dagar i veckan. hon är väldigt färdig så jobbar mest på kondisen..
hon har gått en tävling 90-100 o felfri båda =)

Min fyraåring går på bete nu i veckan, ska vila i typ 4 veckor. Efter betet är det konditionsträning och banhoppning som gäller. Har startat två LB:1 med 58% som bästa resultat. Hon är väldigt "färdig" så det enda som saknas är kondis och vana vid banhoppning. Hon reds 2-5gg/vecka beroende på tid eftersom jag har en till tävlingshäst.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 620
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storbritanniens flerfaldiga OS-medaljör och dressyrstjärna Charlotte Dujardin berättar på sociala medier att hon inte kommer att starta...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
17 647
Senast: tuaphua
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama