Fyra månader och två kilo

pippilotta

Trådstartare
Min Dizze som är fyra månader, väger två kilo , är det för mycket ?
Hon är väldigt aktiv och SMAL, ser ut som om hon inte fått någon mat på evigheter, hon äter RC baby (1-4 mån), hon har både torrt och uppblött och äter ca 4 dl blöt mat / dag plus allt annat som hon får, hon äter allt.

Sv: Fyra månader och två kilo

Jag har två kattungar nu, en hane på 3 månader som väger 1,6 kg och en hona på 3,5 månader som väger bara 1,2! Dom har tillgång till torrfoder hela tiden och dom får burkmat på morgonen. Min hane kan säkert väga 2 kg när han blir 4 månader om han försätter äta så som han gör nu :) . Men han kommer att bli en stor katt tror jag, han har stora tassar osv. Två kg är inte mycket, det beror på hur katten är byggd i kroppen. Men du skriver att katten ser smal ut. Det är kanske bara din uppfattning. För att min hane är all annat än smal :angel:

Hon ÄR smal, alla som ser henne tror inte att hon väger så mycket som hon gör, dom mesta tippar på runt 1 kg, men jag måste ju säga att hon är fruktansvärt aktiv, så kanske mycket av det är muskler.:bump:
Hon har aldrig haft "babymage" utan varit smal hela tiden, fast jag får ju hoppas att hon blir stoooor.;)

Din hona blir kanske som min hankatt. Han blir 3 år i maj och är smal men väger 5 kilo och är kastrerad sedan över 2 år tillbaka.
Men raca runt är han duktig på, mina katter åt RC kitten tills de var 14 månader och därefter RC Exigent så de får ingen smalmat. Honan väger 4 kilo men är kraftigare i kroppen och tjock päls

Nej, det är inte för mycket. Jag har sålt kattungar som vägt nästan 2 kg vid 12 veckors ålder.
Och om du säger att hon är smal så är hon ju det, då kan hon väl inte väga för mycket? :confused:

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 496
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hundhälsa Min ena tik är på dag 141 och var på väg mot att släppa vätska och sluta producera mjölk i början av juni. Sen vände det. Hon har...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama