Fyra förhörda om djurplågeri

Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Pga sådana här händelser törs jag inte ha mina hästar på bete någon annanstans en hemma på gården. Vi bor i ett område där det väller in folk på somrarna och det flödar även en del alkohol. Jag skulle kunna hitta jättebra bete på andra delar av vår mark, men hästarna får hellre gå i samma gamla hage än råka ut för något dylikt:mad:
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

vad f*n finner man för nöje i att slå ihjäl hästar!?:cry:
om man fick tag på dom skulle man bara **** dom:mad:
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

j*****la snorungar!

Allt människor gör mot de stackars djuren(inte bara hästar) gör så man börjar gråta!

Bara en sådan sak att våltäkt mot djur är tillåtet i Sverige bevisar att något är fel i samhället.

Sedan tycker jag inte att det bara är föräldrarnas fel - "de snllaste föräldrarna för de värsta barnen", samma gäller hästuppfostran.

Man blir som man umgås, och iochmed att de var fyra så kan jag gissa att det var grupptryck och dåligt umgänge inblandat. SEDAN KAN INGET URSÄKTA DET HEMSKA HÄSTARNA FICK UTSTÅ! Bara förklara pojkarnas resonemang.
Som förälder tycker jag nog att man får ta på sig om ens barn gör något dylikt. Det ingår faktiskt att både ha en viss insikt i vad för slags umgänge barnen har även om man inte kan styra allt och om man lär sina barn att umgås och respektera djur så gör de inte sådana saker.Jag hoppas att de får ordentliga straff för detta för är man tillräckligt gammal att göra det de gjort så är man tillräckligt gammal att ta konsekvenserna av det.Det kanske till och med vore nyttigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En hästägare i södra Närke är misstänkt för djurplågeri efter att en häst hittats död i en hage under söndagseftermiddagen...
Svar
0
· Visningar
987
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) Hockeyspelaren Peter Forsberg och travkusken Robert Bergh kom på måndagen överens om en förlikning med Norrlands travsällskap och...
Svar
0
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) Robert Bergh, känd travkusk i Sundsvall, åtals nu för brott mot djurkyddslagen. Mannen ska under ett travlopp på Bergsåker i...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Finspång I en hage strax utanför Finspång har en häst blivit snittad med ett vasst föremål, förmodligen en...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp