Fyra ess, NP Vetegroddolja

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 150
S

Sparf

med E-vitamin. Det står på flaskan att den är till för att ge hästen bättre päls mm och att den dessutom minskar mjäll.

Vilka erfarenheter har ni av den?

Är då mest intresserad av den ifall den faktiskt minskar mjäll. ?

Tack på förhand :)

Sv: Fyra ess, NP Vetegroddolja

Puttar upp tråden. Skulle gärna vilja veta ifall någon använt den och sett något resultat?

Tacksam för svar.

Gav vetegroddsolja till en exemponny jag hade, och jag såg en jättestor skillnad! Hon kliade sig mindre och hade mkt mindre mjäll. Det var ju ingen mirakelkur som botade henne, men hon blev mkt bättre av vetegroddsoljan :)

Alla sorters vetegroddoljor fungerar likadant eller? Beroende på vad som ä'r extrainsatt i den förstås.
För det såg ut som att på NP Vetegroddolja från fyra ess så hade dom tillsatt E-vitamin...
Men det kanske alltid är mycket E-vitamin i vetegroddolja?

Tack för ditt svar :)

Vi har provat både linfröolja och vetegroddsolja och tycker faktiskt att linfröoljan gav en bättre päls. Gällde både hundar och hästar.

Där ser man ;)

Jag ger linfröolja till min "mjällhäst" nu men funderade på att prova vetegroddolja ifall det gav bättre resultat. Då kanske jag inte 'behöver' testa.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 010
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 836
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka