Fyllt juver...

CosmicQueen

Trådstartare
...hur känns ett sådannt? När dom har börjat fylla på mjölk.. Är det mjuk eller hårt?
Är det vanligt att dom blir svullen framför juvret först, som 2 knölar alldeles framför?
Min pålla har haft det nu i par dgr och idag var juvret större, fast bara på ena sidan.
Men skulle vilja veta lite mer av er erfarna hur ett påfyllt juver känns. ;) Så att det inte är nått galet...

Ojoj.. du kommer att få en chock sen (om hon nu fyller i helt) till fölningen, då är juvret så sprängfyllt och hårt samt kantigt upptill så man tror att nåt är fel!

Juvret tränger nästan ner i spenarna (man kan knappt se övergången), alltså.. spenarna är nästan som spetsar av varje juverhalva och springan mellan juverhalvorna är obefintlig (lätt att tvätta) :)

Det börjar med de två knölarna framför.. som du skrev, och sen fylls juvret på till & från.. mer vissa dagar och mindre andra dagar, men ganska mjukt och lite knöligt är det fram till fullständigt ifyllt!

Knölig förklaring kanske ;)

Tack för en mkt bra förklaring. :bow: :bow:
Låter som om mitt sto är på väg att fylla på ja...
Var lite orolig över det där hur juvret känns, om det är hårt eller mjukt. För på henne är det ganska hårt och rätt kantigt/knöligt ja och 2 "påsar" framför juvret.

Är lite fundersam nu..
Mitt sto har haft svullet juver till och från i en vecka nu. Ibland mkt, ibland lite och ibland ingenting.
MEN det är bara på ena juverhalvan, kan det vara så i början då dom fyller på, att bara är ena sidan?
Har varit samma halva hela tiden...

Ja, dom kan vara olikstora....Och knöliga och kännas helt förfärliga så man oroar sig för allt möjligt. Speciellt första gångsstona är sådana är min erfarenhet.
Men detverkar helt normalt på Din beskrivning, så aaaaaaaandas!!!! :cool:

JUvret är ju inga påsar som fylls med mjölk, utan det som växer till är ju mjölkalveolerna. Det svullnar ju dessutom, men mjölken börjar ju inte produceras förrens ganska nära fölningen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 223
Senast: Moa092
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 703
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Jag har för ca en månad sen tagit över en liten dvärg pinscher tjej. Hon fyller tio i Oktober. Hon har ett väldigt konstigt beteende när...
2
Svar
23
· Visningar
5 663
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar