Fyller inte på!

Jempan

Trådstartare
Mitt sto ska föla nu inom en månad men hon har inte fyllt på juvren nånting i stort sett. Hon fick ett föl förra året som vi va tvungna att ta bort, kan detta ha med saken att göra tro? Att hon typ e "rädd" att även bli av med det här fölet?
Hur orolig behöver ja va?
 
Sv: Fyller inte på!

Senaste fölningen fyllde mitt sto nte på juvret förän 9 dagar innan beräknad fölning och tolv dagar innan fölet verkligen kom. Jag var också lite orolig men allt gick utan problem.
 
Sv: Fyller inte på!

Mitt första sto hade ingen påfyllning alls och hon gick över 2 veckor men när fölet väl kom så fanns där ändå rejält med mjölk och fölet kunde klunka i sig mjölk men det syntes aldrig...!
så nä jag tror inte heller att du behöver vara orolig!
 
Sv: Fyller inte på!

Man blir ju lite fundersam när "mjölken" kom redan 1 1/2-2 månader innan sist, men då får vi hoppas att hon fyller snart då =)
 
Sv: Fyller inte på!

Fast så har mitt sto också varit. En gång inget juver, nästa gång läckte hon, tredje gången en månad innan och så fjärde gången på dygn 321.
 
Sv: Fyller inte på!

En av mina fyllde bara någon dag innan och morgonen efter stod ett föl i hagen :p
 
Sv: Fyller inte på!

Vårt ena sto hade inte ens halvfullt juver när hon bestämde sig för att föla (innan vi köpte henne) så det var bara ren tur de råkade gå förbi monitern och såg att hon fölade.

Andra gången var hon rejält fylld lång tid innan.
 
Sv: Fyller inte på!

Jag hade ett sto tidigare som fyllde juvret kvällen innan hon föla så var lätt att se vilken natt/morgon hon skulle föla.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 635
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
845
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: Hazel
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp