Fy vilken dag *bilder*

Ankan

Trådstartare
Min unghäst har lyckats fixa ett ordentligt sår idag. Ska nu stå på boxvila tills stygnen är borta plus att hon fått penicilin.

Så nu behöver jag goda råd för hur jag ska göra hennes vila så bra som möjligt för henne.

Bilder:
060213klarlindad.jpg

Färdig och lindad

Sår innan vi gjort något med det Inte för känsliga
http://i2.photobucket.com/albums/y21/Ankan/Perla/060213sarfore.jpg

Efter det blivit sytt
http://i2.photobucket.com/albums/y21/Ankan/Perla/060213sarsytt.jpg
Är stygn hela vägen ner (så långt som bilden är) på bortsidanoch ficka in på sidan hitåt

Sv: Fy vilken dag *bilder*

Stackars liten... Hoppas hon kryar på sig snart...

Usch, det är så tråkigt när sånt händer.

Hur "fixa" hon det?

Finns en elstolpe i hagen med stålvajrar ner på sidan (förstår du hur jag menar?)......normalt är den inhägnad men hästarna hade rivit staketet och hon hade (gissar vi) varit på vajern.

Svårt att hitta på aktiviteter för en sådan skadad häst. Ha lite fantasi och var lite kreativ så funkar det säkert. Men man får väl vara mycket med henne, hålla henne sällskap och lägga lite roliga saker i boxen? inte vet jag. Så hon inte blir uttråkad menar jag. Annars kanske hennes vila blir tråkig och hon får fula ovanor...

Senast ändrad av en moderator:

ja fy vilket sår tråkigt men det är ju inte röt månad så det läker ju fortare nu . få den att inte börja krubbita det gjorde vår ,kan du inte göra en box hage till den så den kan vara ute me sina kompisar i allafall ???

kimsan skrev:
ja fy vilket sår tråkigt men det är ju inte röt månad så det läker ju fortare nu . få den att inte börja krubbita det gjorde vår ,kan du inte göra en box hage till den så den kan vara ute me sina kompisar i allafall ???

Ja det är ju tur i oturen att det är nu.

Hon får stå inne i sin box, veterinären vill inte att hon ska röra sig alls eg (hon är rädd för att det ska sprickauppigen) men hon kommer ha sällskap inne i stalelt hela tiden.

HAr tänkt att jag ska försöka hitt apås aker osm jag kan göra i boxen så att hon får lite att pilla med men behöver goda råd (msåte ju finnas folk här som har massor av ideer tycker man) om vad jag kan göra.

Sök på gamla trådar. Jag vet att det inte var så länge sedan samma fråga var uppe. H*n fick tips om både godisautomater och annat. Men jag kommer inte ihåg ngt konkret.

Hoppas du kan hitta den!

Stackars liten, hoppas konvalecensen går bra. Eftersom hon inte ska röra på sig så är det en bra tanke med grenar av asp att tugga på. Eftersom jag inte gillar leksaker i övrigt så har jag inte så mycket annat att tipsa om.

AnnaKarinA Hon är iallafall stabil i sig själv (även om hon har massa nerv energi med) så jag tror honklarar det rel bra. Men det är klart man är orolig

Saigon Jamen varför har jag inte tänkt på det :o ...måste vara för jag blev så stressad. Tack :bow:

Badtz Maru Jag har tänkt försök hitta grenar (men hur lätt är det att avgöra vad som är vad när allt är täckt av snö)

Linduzz tack

Hej jag heter Jennie.
En aktiveringsboll för hundar, med pellets i funkar bra.
Jag har själv en häst som gått i en liten,liten hage hela vintern pga hälta så jag vet hur det är när de är understimulerade. Små granar är också poppis. :idea:

Gran har jat fänkt höra med dom is talelt om jag får ta id eras skog (men kvistar, även omdomharminigranar vill domnog inte att ajg tar dom).

Sån boll kanjagju kolla om jag hittar

Tack tack *uppskattar alla råd*

Oooo...ont:crazy: ...Stackaren. Boxvila?...kan du inte ha en liten sjukhage? Har haft fula sårskador på hästarna och samtliga har fått gå ute trots mycket snö...just för att gynna läkningen

Veterinären ville att hon ska stå på box, var väldigt orolig över att det skulle spricka upp igen (huden sitter väldigt spänt över såret).

Hon tom bad mig linda benet ännu mer imorgon när jag gjort rent såret så att hon ietn ska vilja röra sig i boxen. Själv har jag nästan ingen vana alls vid skadade hästar så jag vågar inte mycket annat är lyda veterinären.

Kan ju tilläga att förutom att hon haltade verkde hon inte smärtpåverkad. Prövade tom att springa innan hon kom in :eek:

Men lilla stumpan! har inte riktigt några käcka råd, men skickar tröstkramar och hälsningar till den lilla.

/Malin

Liknande trådar

Hästvård Nu skulle jag behöva lite råd från er kloka bukefaliser. Börjar från början: Pollen beslutade sig för att ragga lite på tjejorna i...
2
Svar
26
· Visningar
4 301
Senast: Giganten
·
B
Ridning Var på kurs med min "bebis", tänke att jag ville ha med henne en gång så jag VET att vi börjar rätt. Vi hade alltså eg inte gjort mycket...
Svar
13
· Visningar
1 727
Senast: Pepa75
·
B
Övr. Hund Som jag skrev i en tidigare tråd så har jag börjat på en prova på kurs i rally lydnad. Jobbade senast vårt pass var så tränaren var...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: Borboleta
·
B
Övr. Hund Har en omplacerings pojke som inte var kattvan när han kom (han tyckte att katterna var helkuliga leksaker som rörde sig helkul av sig...
Svar
11
· Visningar
1 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30