fy fan för utställningar!

Seabaz

Trådstartare
Fy faen för hundutställningar! Eller för mig själv kanske? Utställning i morgon och vad har jag gjort idag då? Inte ett dugg! :p

Jag borde ha rakat och badat honom ordentligt redan men nej, jag har inte ens börjat!
Som tur var ringde pojkvännen och sa att han köpt raklödder, annars hade jag stått utan det i morgon kl 7 på morgonen :crazy:

Vad har jag hittat på med idag då?? Jo jag har varit på två olika hästtävlingar och bara tittat. Varit med en kompis till hennes häst, jag har sytt en asflådig overall till hunden... Och vad gör jag nu? Sitter och surfar på buke...
Vad ska jag göra nu snart tror ni då? Jo jag ska åka till min egen häst och rida och pyssla och sedan till min kompis häst igen och ge den mat och så...

SEN ska jag raka hunden... Typ halva natten.. Åhh vad pigga vi lär vara imorrn :smirk:

Ville bara skriva av mig men jag har bara mig själv att skylla. Suck att utställningar kräver välvårdade hundar *missförstå mig rätt* ;)

Sv: fy fan för utställningar!

:rofl: Känner igen känslan :banana: Men det är kul iaf :D
Fast jag har iofs Aldrig haft i min ägo som kräver raklödder som en del av utställningsförberedelsen..
Lycka till i morgon och vi vill ju Natuuuurligtvis ha en fullständig och detaljerad rapport i morgon :banana:

Slappis! ;)

/Sassy-som borde bada katten som ska ställas ut nästa helg, men det kan nog vänta några dagar..

Ååååååå vad jag är glad över att ha en Ridgeback. Nu senast duschade jag honom faktiskt ungefär en vecka innan utställningen, eftersom han började lukta lite illa efter alla konstiga bad i diken och sånt. Men han fick minsann ett CK i alla fall... :-)

Hur gick det på utställningen?

haha tur att mina tävlingar kräver mindre förberedelser dagen innan ;) bara att packa väskan, klart! håller tummarna för dig och hoppas att ni håller tummarna för mig också (lokes sista chans till LP1)

hihi, skaffa korthårig hund som mig och pinglan... Kan kanske kräva ett bad, annar torkar man bara med ett sämsskinn;)

//E

Nu blev jag nyfiken. Hur och varför använder du raklödder?

Lycka till!

Jag har för mig att hon har en nakenhund, så det ska kanske rakas bort lite fjun innan visningen? :D

Ohh... Väntar med spänning på ert resultat också...

Vi tävlade inoff igår med lilla hunden och det gick kanon! Hon låg på platsen trots att det var stökigt och sen var det många 8: or och 9: or, jag är supernöjd. Börjar fundera på att efteranmäla till nått off. prov snart...

Hej hopp!

Ja som sagt så har jag en nakenhund men hårighetsgrad.. hmm.. ja vad det nu är. Han är (blir) hårig om man inte rakar honom (han är inte en puff alltså). Vardagligen rakar jag honom ca 1 gång i veckan med trimmer men till utställning blir det med raklödder och hyvel! *stackars hund, men men*

Xander var enda hanvalpen i sin ålder (7-9mån) så han vann den klassen! :p Men dessutom fick han ett HP och MYCKET BRA kritik enligt mig. Men dock tyckte den här domaren också att han var lite för lång och han får absolut inte bli större :o
Men med mer massa så skulle han bli fin.

Sedan fick han gå mot bästa hanvalpen 4-6 mån och då vann den andra. Och det var för att Xander var en aningens för lång och den andra var en jäkligt snygg och lovande puff, sa domaren.
Mycket trevlig domare! :bow:

Jag är helnöjd!

Dessutom kom en uppfödare fram och pratade. Hon kände uppfödaren till Xanders pappa. Hon tyckte om Xanders typ men sa att han skulle behöva äta upp sig lite och få mer hull och massa. Hon trodde att det skulle ta upp emot 3-4 år innan Xander var klar :crazy:
Men men, hon frågade om hon fick ta lite kort på honom och sedan visa den andra uppfödaren (som har Xanders pappas bror kvar som avelshund. Xanders farbror)!

Inte för det gör mig något. I första hand är han ju min sällskapshund och utställningarna tar vi som miljöträning och en kul grej.

Så fort Xander får på sig utställningkopplet så maffar han upp sig så gott han kan! Jag har tyvärr inga bilder för jag glömde kameran.

En hel del väntan blev det men idag hade vi med oss en tygbur och Xander satt där i utan att säga ett pip! MYCKET duktig. Tilläggas bör att han har aldrig suttit "inlåst" i den förut mer än typ 2 minuter en gång precis när jag köpte den för ett par månader sedan ;)

Jag är HELNÖJD! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan I förrgår fick jag veta att några personer här i byn hade blivit utslängda från sitt hus pga att det ska säljas på exekutiv auktion...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 357
Senast: heineken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar