Fuxfärgad häst - svarta eller vita gummiband?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whiplashr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 221
W

Whiplashr

Hej!
Ska tävla dressyr på söndag på en fux.. vill knoppa men jag kommer inte hinna åka och köpa bruna gummisnoddar. Så vad ska jag ta - svarta eller vita gummisnoddar? Han är en fux åt det brunrödare hållet eller vad man nu ska säga. Bilder är ett PLUS, där man ser vilken färg ni använt!

Sv: Fuxfärgad häst - svarta eller vita gummiband?

Vita så klart! Svarta är bara sååå fult på en fux! :p Själv har jag ju som du nämde bruna gummisnoddar när jag knoppar, men finns inte det så vitt alla gånger.

Okej.. han har ju vita tecken så det borde ju se ok ut! :)

Svarta. Finns inget fulare än att snoddarna drar åt sig blicken. Jättekul dessutom om man inte är proffs på att knoppa, alla ser ju då hur dåliga de är.

Kan bara hålla med att det ska vara svarta eller bruna absolut inte vita ser hel konstigt ut, sticker ut alldeles för mycket.

/Camilla

Håller med om svarta. Svårt att få snyggt med vita gummiband. Jag har gjort det misstaget.

nog för att jag tycker svart är mindre vackert på en fux, men vita snoddar har man bara på skimmlar! så sjukt fult om banden syns. blir för mkt cirkus...:p

Vitt om du kan knoppa så att snoddarna inte syns, annars svart :D
Eller du..jag har sett genomskinliga i ett par affärer som säljer hårgrejor, samma storlek som mansnoddar :idea:

Om dom inte syns spelar det väl ingen roll om det är vitt elr svart? ;)

Jag säger svart ialf! ;)

*kl*

Känns som att jag går lite mot strömmen här. :D

Vita snoddar tycker jag är snyggt, värre när folk envisas med den läbbiga mantejpen! :eek:

Sy dem med röd sytråd istället! Eller garn, det är lättare att få av och håller nästan lika bra.

Fuxfärgade så klart ! annars om det kniper kan du ta svarta.

Jag har antingen vita eller fux-färgade när jag knoppar min fuxpålle:)

Tycker det är helt klart snyggast. Svarta matchar ju ingenstans med fuxfärgen. Om hästen har vita tecken så passar ju vita snoddar ännu bättre. Svarta snoddar hör hemma på en mörkbrun eller svart häst ju.

Sy med brun tråd. Det blir snyggast. Annars röstar jag på svart snoddar. På dressyrtävling ska man vara diskret. Inget som drar ögonen till sig. Vita snoddar syns för mycket.
/Cath

KL

Svarta, eller sy om du är bra på att knoppa.

Han ser ut såhär:

c89fde1645bd411f833bc6c5e804427f.jpg

Tänkte göra så att jag provar imorgon och ser vad som blir snyggast :)

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 927
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 890
Utrustning Hej! Håller på att kolla på färg på utrustning till hösten jag ska köpa till sommaren. Är en mörkbrun/svart häst så "allt" passar ju men...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka