Fux- Isabell

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Docka-93
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Docka-93

Ska betäcka mitt nordsvenska brukssto. Vad blir det för färg på avkomman mor är fux och far är isabell?
(Fux och fux är ju 100% att avkomman blir fux.)
Någon som vet?:confused:

Sv: Fux- Isabell

Bör väl bli ljus fux eller isabell... beror väl lite på hur mycket pigment avkomman ärver.

Nu minns jag inte riktigt men jag tror att det är 75% chans för fux och 25% för isabell färgad, men är som sagt inte säker.

Du har 50 % chans på fux och 50 % chans på isabell.

Nyanserna (d.v.s. ljus/mörk) har inte med detta att göra utan beror på andra saker. Du har alltså inte större chans att få en ljus fux om du betäcker med isabell.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 636
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
Avel Vill gärna veta mer om anlag, främst uppsättningar såsom CC,AA, TT, och vilka hästar som har vilka och varför? Sedan även lite...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka