Fursti fra´Kirkjubae?

M

Monia Tex

Någon som känner till något om denna hingst? Han kom till Sverige från Island i mars -03. Ägs av Väbylunds Islandshästar. Skulle mer än gärna få se en bild på honom! :bump:

Sv: Fursti fra´Kirkjubae?

Någon som känner till något om denna hingst? Han kom till Sverige från Island i mars -03. Ägs av Väbylunds Islandshästar. Skulle mer än gärna få se en bild på honom! :bump:

Hej är du säker på att han fortfarande är hingst? sökte på stormhestar där fans det två hästar som har namnet Fursti frá Kirkjubae

Den ena är en hingst född 89. På han finns det värken bilder eller avkommor reggade och jag vet inte, värkar vara lite gammal för att ha blivit importerad till sverige 03

Med den andra är en vallack född 97. Det finns några avkommor på han och det finns en bild som skvallrar om en väldigt fin häst så kan det vara han du menar?
http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=37027
det finns ingen vidare info om någon av hästarna och det står inte om någon av dom någonsin lämnade island..

Men Stormhestar är en gratis-sida där alla får vara med att medverka så det är mycket möjligt att det finns fler hästar med samma namn. Det gör också att bara för att det inte står så betyder det juh inte att hästarna som jag skrev om står kvar på Island det är fulltmöjligt att dom har flyttats utan att någon rapporterat det på stormhestar.

Senast ändrad:

Googlande lite på han och Den häst som jag lämnade länk till är nog den hästen du syftar på. Såg att han hade fått betäckningslicens 2003 men som sagt på stromhestar står det att han numera är en valack.. Men du fick iaf en bild på han:idea:

Han hade betäckningslicens 2007. Enligt tidningen Islandshästen hade han 11 ston.

Ja,han ska vara född -97 och om han är kastrerad vet jag inte. Han kan ev vara pappa till mitt gullefjun Agge,därför jag vill se en bild på honom. Tydligen hade stoet gått med diverse olika hingstar på Island så nu söker Agges ägare med ljus och lykta för att leta reda på rätt pappa... Och jag var bara hemskt nyfiken på hur denna Fursti ser ut ifall det är han som är den "skyldige". :-)

Det var den Fursti född -97 men nu säger de på SLU att det inte var han heller.... Utan troligen en avkomma till honom som är pappan. *Suck*

Det var den Fursti född -97 men nu säger de på SLU att det inte var han heller.... Utan troligen en avkomma till honom som är pappan. *Suck*

hmm det är alltid lika roligt att leta föräldrar till sin häst.. håller på jag med men eftersom uppfödaren är högst ovilig att lämna ut några uppgifter så käns det ganska hopplöst

Är det Väbylunds Fursti du letar efter så ring till dom. Fursti betäcker och jag träffade honom i våras. Han är mycket trevlig och oerhört vacker! Tyvärr har Väbylund ingen hemsida, men ring om du har frågor. De är jätte-trevliga!

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Hajfisk
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Halcyon
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V