Fur catcher

sthu

Trådstartare
Med tre innekatter i hemmet blir det rätt mycket päls på kläder, dukar, mattor.. Ja, på allt.
Såg reklam för en pälsfångare, en liten tassformad gummigrej som man lägger in i tvättmaskinen ihop med de pälsiga kläderna. Tanken är väl att pälsen fastnar på den istället för att ansamlas i maskinen.

Det vore ju kanonbra tänker jag. Jag får rengöra maskin och filter väldigt ofta på grund av all päls.
Men funkar det? Har någon provat? Eller kanske något annat knep?
 
Tack för tipset! Ska testa det.
Eeh, vad är det för nåt? :angel: kan man använda dem flera gånger?
Tunna skumgummilappar. Dom kan säkert åka med i maskinen flera gånger. Jag brukar låta dom gå med i tvättmaskinen och sen torktumlaren. Sitter alltid hår i dom.
 

Bifogade filer

  • 776BCF5C-874C-4EA6-8756-55EDD9140917.webp
    776BCF5C-874C-4EA6-8756-55EDD9140917.webp
    9,6 KB · Visningar: 5
Tack, igen! Försökte googla lite och det verkar finnas på Ica. Värt ett försök!
Ja de finns överallt där det finns blöjor typ. Jag använder mina tills de har trasslat ihop sig av håren, då tar jag nya. Jag använder två varje gång, tre om det är riktigt illa. Hur många gånger de går att använda beror på årstid, dvs. hur mycket djuren fäller.
 
Jag vistas inte bland blöjor så hade aldrig hört talas om att det fanns. Blir ett varv till Ica så fort de öppnar.
 
Nu har jag provat tvättlapp. Det enda som händer är att allting blir fruktansvärt statiskt.. Ingen päls som fastnar på lapparna
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 730
Senast: AnneB
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 478
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp