Funolga va jätteduktig!

B

BJÖRKIS

I sin första start på Jägersro skötte sig Olga väldigt bra, lite nervig i ledvolten kanske men det blir nog bättre med mer rutin. Hon fick en fin resa av PA och fick även gå i sprut, spurtade till sig en 5:e plats och jag är jättenöjd med damen. Hon är väldigt ärlig och tyckte det var roligt, hon har ätit och druckit precis som hon ska och är piggelin. Har anmält henne till Göteborg den 15 Maj, 1400 gräs, får se vad hon gillar det. PA rider igen och det känns bra.
Efter att ha tagit träckprov på hästarna och det visade sig att Olga va sprängfylld med mask är hon nu maskad med Ivomec, och vilken skillnad! Hon har lagt på sig mer hull och blivit mer framåt och glad. Ska göra ett nytt prov på Måndag för att se hur mycket jag fått ner antalet, det va ingen rolig siffra på henne. Men nu är det iaf åtgärdat och hästen göra fina framsteg hela tiden, hon är häftig Olga. :bump:

Sv: Funolga va jätteduktig!

Grattis! Hoppas att jag kan se henne (er) i Göteborg.

Ska ni oxå till Göteborg? Visst vore det trevligt att byta några ord! Vi har även sponsrat arabloppet så det blir vita skjortorna på :rofl:

Va kul att de går så bra för dina hästar! hoppas också på att åka till gbg, fast rida löp då. Lycka till i fortsättningen!

Vad kul!! Lycka till i fortsättningen, möts kanske någon gg då min sköthäst oxå e tre..

Jag vill oxå rida löp! Ska ta amatörtränalicens så fort min tid räcker till, vilket den inte gör just nu. Utan mina hästar skulle jag inte klara mig, de är underbara! :love:
Finns det ett liv utan hästar? :crazy:

vaddå tid???
Passa på att be någon kolla dig nästa gång du är inne på jägers o tränar (eller täby) så är det ju klart sen!!!!
Klart du ska rida löp! det är skitkul!

Är det verkligen så enkelt att få amatörryttarlicens? Behöver man verkligen bara be någon att kolla en när man rider? Låter väldigt mysko tycker jag. Men visst vore det toppen om det var så enkelt! :bump:

När jag tog min licens (iofs många år sedan) Så ville dom se att jag kunde hoppa ur startboxarna med två sällskapshästar och så ville dom se ett kort snabbjobb. Sen måste man ju rida tre godkännda lopp på dagslicens innan man får den "riktiga" licensen men då ska man ju bara visa att man kan rida rakt och säkert utan att störa någon. Man behöver alltså inte placera sig, det är helt ok att komma sist!!
Fråga Annika om det är samma regler som gäller nu, hon har bättre koll än mig =)

Tror att det fortfarande är Alan Jack som håller i godkännandena på Jägers. Han vill nog se dig rida några jobb först, och sedan examinering enl ovan. Därefter läkarintyg och sedan är det klart. Ring honom på 0707-73 10 07

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka