B
BJÖRKIS
I sin första start på Jägersro skötte sig Olga väldigt bra, lite nervig i ledvolten kanske men det blir nog bättre med mer rutin. Hon fick en fin resa av PA och fick även gå i sprut, spurtade till sig en 5:e plats och jag är jättenöjd med damen. Hon är väldigt ärlig och tyckte det var roligt, hon har ätit och druckit precis som hon ska och är piggelin. Har anmält henne till Göteborg den 15 Maj, 1400 gräs, får se vad hon gillar det. PA rider igen och det känns bra.
Efter att ha tagit träckprov på hästarna och det visade sig att Olga va sprängfylld med mask är hon nu maskad med Ivomec, och vilken skillnad! Hon har lagt på sig mer hull och blivit mer framåt och glad. Ska göra ett nytt prov på Måndag för att se hur mycket jag fått ner antalet, det va ingen rolig siffra på henne. Men nu är det iaf åtgärdat och hästen göra fina framsteg hela tiden, hon är häftig Olga.
Efter att ha tagit träckprov på hästarna och det visade sig att Olga va sprängfylld med mask är hon nu maskad med Ivomec, och vilken skillnad! Hon har lagt på sig mer hull och blivit mer framåt och glad. Ska göra ett nytt prov på Måndag för att se hur mycket jag fått ner antalet, det va ingen rolig siffra på henne. Men nu är det iaf åtgärdat och hästen göra fina framsteg hela tiden, hon är häftig Olga.