Funkar i Firefox, men inte explorer?!

psychogrrl

Trådstartare
Och firefox som är den kinkiga läsaren....

Håller på och pular med ny layout till en av sidorna och jag har fått det att funka i firefox. Explorer vill dock inte alls vara med utan puttar iväg en av boxarna nedanför, fastän det finns plats för den (har provat med andra mått än de jag har nu).

http://www.camarguehast.se/index3.html

Någon som har en lösning?

Sv: Funkar i Firefox, men inte explorer?!

Sådär brukar det bli i IE när boxen(den där vita) är lite för stor. Det är möjligt att du råkat ut för The Box Model Problem, dvs att IE och FF tolkar boxens bredd olika.
Det är min spontana tanke, ska kika vidare strax :)

Fast jag har provat att ändra storlekarna på boxarna så att de utan tvekan ska få plats, men ändå ligger den kvar nedanför... :smirk:

Jag hittade det. Det var ett ynka litet "px" efter bredd-värde som gjorde att det funkade sen (hade glömt det). Ibland är validatorn bra att använda :p

Funkade det verkligen? Jag upptäckte det också, åtgärdade, men fick senare problem med din "blomma" http://www.camarguehast.se/knappar/olivranka.jpg som var float:right; satte den inom en span-tagg som jag satte till display:block;text-align:right; . Men vid det laget hade jag iof redan ändrat lite annat. Så det var kanske därför bilden ställde till det :o

Knepigt när man får en nästan helt färdig sida att felsöka i. Skönt att det löste sig :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har nu upptäckt ännu en dimension i mitt amatör-hemsidebyggande, nämligen doctype. Jag har tidigare inte vetat om denna kodning, men...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: psychogrrl
·
IT & mobiler Jag har ju ett par hemsidor som jag gjort med lite hjälp av Frontpage (och sen gått in och rensat och ändrat i html-koden). Alltså är...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: Nazazel
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar