Fungerande ungsdomssektion?

I

iina

Lokallubben (islandshäst) jag är med i har inte haft det helt bra på den punkten... Den har varit ganska obefintlig (fast vi är 5 stycken ska...), den har liksom runnit ut i sanden. Det är ingen somhar orkat engagera sig riktigt. Jag känner att det skulle vara jättekul, om man bara kunde organisera det lite... vi ungdomar har missat jättemycket kulsom händer för ungdomar i islandshästsverige pga att ingen riktigt vet, eller är engagerad vad som händer och att ingen tar tag i saken..
Ett stort problem är ju att vi inte pratar om en liten ridklubb som håller till i ett enda stall, utan vi omfattar ett helt landskap,, och vi som varit med i ungdomssektionen bor 1-10 mil ifrån varandra-- Vi har inte riktigt haft kontakt. Nu vid årsskiftet ska vi välja nya representanter och vi måste verkligen omorganisera det hela lite... Är det så kanske att man behöver en vuxen som "matar" en med förslag och håller ihop gruppen s.as..(hade även det förra året, men på nåt sätt försvann hon...)? Jag känner att jag kanske inte behöver det, men jag vill iallafall ha lite bättre riktlinjer och struktur, inte bara 5 representanter som väljs och sedan får sköta sig själva liksom..
Så.. Hur har ni i er klubb löst detta? Förslag?

Kram i höstjulrusket..

Ungdomssektionen fungerar ganska bra på våran ridskola!
Jag tror att man måste ha ett stort intresse och tålamod.
I början är det inte helt enkelt, det måste man veta.. När vi tog tag i våran ungdomssektion som hade legat låg i några år så hade vi det iof ganska lätt eftersom vi redan hade 20 000 kr i kassan.. :smirk:
Men försök att verkligen ta tag i saken i början av året, inte bara skjuta på det.
Lycka till ! :)

Liknande trådar

Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
41 837
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V