Fundersam över storlek på sele

M

martina

Har försökt läsa era olika inlägg men blir ändå lite fundersam över min dam här hemma.
Hon är en Fellponny katergori C. För mig så är hon ju helt eneklt en ponny.
Men när jag börjar fundera över de olika selarnas storlek. Vad betyder då strl P??
Är det kat B tex Gotlandsruss eller passar Kat C in även där??
eller ska man välja storlek cob till henne :confused:

Givitvis så är det ju bara att köpa hem en sele och prova sig fram men det kan ju vara lite svårt att lämna tillbaka när vi pratar begagnat marknaden.

MVH M

Sv: Fundersam över storlek på sele

Det har jag också undrat över. Hoppas på att någon här vet...

Jag har en maxad C-ponny, Haflinger. Alltså en ganska grov ponny. Jag har stl cob till honom, men den är nästan lite stor. Så hade jag köpt en sele idag så hade jag valt en stl ponny. Men det är säkert skillnad på märke o märke. Jag har en Ideal. Det bästa är ju om man kan prova ut den innan man köper den.

Hör efter med säljaren ang selens mått!
Mät din ponny:idea:
Harness_Measurement_Chart.jpg

Tack för svaren. Men hur många är det här inne som kör C-ponny. Vad använder ni för storlek?

Min fjording är c-ponny om än en grov sådan. Hon drar cob i selen men får ha full på huvudlaget:)

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·
Körning Jag vill nu äntligen slå slag i saken och köpa en sele och en vagn till min fjording. Hon kördes väldigt mycket av sina förra ägare och...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka