Funderingar

V

Vaccan

är det någon som använder sej av någon form av utebox av typen http://www.bjuv-boxen.se/... och deras modell?
Jag tycker det verkar väldigt piffigt istället för att bygga ett helt stall -kan man ställa ut dessa uteboxar utan byggnadslov?
Det finns ju alltså ingen befintlig byggnad som ska rivas eller göras om utan tänk er en lägda som används som hage som man ställer dessa på.

De som nu har köpt en sån här modul, hur är det med förvaring av foder och utrustning?

Sv: Funderingar

Det finns mycket battre "mobila" stallbyggnader an de fran bjuv-boxen. Pa rak arm vete jag inget svenskt foretag, men om du tar kontakt med detta foretaget sa kommer du fa svar pa om det finns en svensk aterforsaljare. Det ger dej kanske nagon ide om andra losningar pa ditt problem. Dessa mobila stall kommer med eller utan sadelkammare.
Grannen har ett sadant har:
loose2.jpg

Det funkar jattebra, men de har inte utrymme for en rundbal med ho, sa den star under en pressenning, men det funkar ju ocksa.

Dessa ar annars bra alternativ till att bygga ett "riktigt" stall med grund och allt.
loose6.jpg

Har finns ett med garage, dar man kan stalla in ho och span etc.
loose3.jpg

Jag rekommnderar verkligen att soka pa internet, for det finns massvis med foretag som sysslar med detta!!

Sv: Funderingar

vacasso skrev:
är det någon som använder sej av någon form av utebox av typen http://www.bjuv-boxen.se/... och deras modell?
Jag tycker det verkar väldigt piffigt istället för att bygga ett helt stall -kan man ställa ut dessa uteboxar utan byggnadslov?
Det finns ju alltså ingen befintlig byggnad som ska rivas eller göras om utan tänk er en lägda som används som hage som man ställer dessa på.

De som nu har köpt en sån här modul, hur är det med förvaring av foder och utrustning?

ALL form av stallbygge (nybugge eller ombyggnad) kräver förprövning hos Länsstyrelsen och desstutom KAN det krävas byggnadslov från Kommunen. Kontakta dessa instanser. De vill även ha med ritningar. Även Miljökontoret i Din kommun vll ha et ord med i laget.

sök på bygge här i tråden, där finns alla tips...

mvh
Carina på Cesam Arabians

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 507
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har sådan himla beslutsångest. Vi hade tänkt att bygga två uteboxar i kombination med ett vindskydd i den hagen hästarna går i nu...
Svar
12
· Visningar
1 388
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama