Funderingar över hingstval till våren...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kattsillas
  • Startdatum Startdatum
K

Kattsillas

Halloj :)

Tänkte kolla om ni har något bra tips på hingst?
Har ett sto E: Polany (Polydor) Ue: Frülingstraum, som jag har tänkt över att troligtvis betäcka i vår. Har funderat på två stycken och de är Feliciano och Caressini L:love:, men undra om ni har några andra bra förslag... ( Hopphingst, gärna med bra gångarter och mycket hopp) Ska helst vara en hingst som inte ger allt för stort då min häst är 173 men ändå så är hon en ganska nätt modell. Vill även ha bra tips på hingstar som ger hästar med lite mer goo i , för min är ju inte lat men inte heller de där speed utan hon är precis lagom och hon har ju ett helt perfekt temperament !

* Kan ju läggas till att vi red förbi hingstationen där Caressini stod i sommras och ja tror det tof iaf mellan 5-10min att gå förbi honom för att min "lilla" dam var tvungen att ställa sig och bara titta på honom :p

Tacksam för svar !

Sv: Funderingar över hingstval till våren...

Feliciano har de senaste åren endast verkat på AI och ev FAI, dvs ingen transportsperma.

Caressini är en kanonhingst. Vet inte hur han ger storleksmässigt.

Sv: Funderingar över hingstval till våren...

Nej men en tripp till skåne är vell aldrig fel heller :) Tack för informationen... får se om man kan hitta nån som vet ungefär vad har ger för storlekar överlag . Tack iaf !

Liknande trådar

W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 138
Senast: Witzippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka