Ligger just nu i sängen och funderar på hur min framtid kommer att se ut. Fyller 18 år idag och har levt med långvarig ryggsmärta sen jag var 16. Att jag skulle ha några sjukdomar är uteslutat och inga andra fel har hittats som kan bero på att jag har ont. Kämpar just nu för att orka med de sista åren på gymnasiet, teoretiskt program så mycket stillasittande och plugg. Känner att smärtan börjat begränsa mig mer och påverka min vardag, då jag inte alltid klarar av att gå till skolan då det gör alltför ont. Blir helt golvad och ligger bara i sängen med tom blick. Samtidigt så tränar och rör jag på mig väldigt mycket, gärna varje dag då jag känner att jag klarar av det. Träningen har liksom blivit en del av mig och betyder väldigt mycket för mig. Det är det som får mig och må bra, samt så föredrar kroppen rörelse framför stillasittande. Har alltid haft planen på att jag i framtiden kommer bli någon kontorsnisse, men har på senare tid börjat tänka om. Ska jag byta bana helt och försöka hitta ett rörligare yrke som jag vill utbilda mig till? Kommer när jag har gått ut gymnasiet att ha läst en extra idrottskurs då jag valde till det på individuellt val. Däremot tror jag inte att jag skulle kunna jobba med något inom träning och hälsa, då jag saknar biologin som jag inte läser på denna linjen. Samtidigt vet jag inte om det finns särskilt många jobb inom detta område? Min tanke har alltid varit att jag ska jobba med mjukvara för datorer och programmera.
Jag är kluven. Nu måste man ju snart bestämma sig vad man vill göra efter gymnasiet, för plugga vidare måste jag göra. Samtidigt vet jag inte hur min kropp kommer att vara. Risken finns (och vad alla ställt in sig på) att det här är mitt liv från och med nu. Det kommer aldrig att bli bra. Jag måste inse det, även fast jag känner att jag inte orkar med min situation längre. Något rörigt inlägg, men skriver från mobilen och är trött. Finns det några yrken som jag ens skulle kunna klara av?
Jag är kluven. Nu måste man ju snart bestämma sig vad man vill göra efter gymnasiet, för plugga vidare måste jag göra. Samtidigt vet jag inte hur min kropp kommer att vara. Risken finns (och vad alla ställt in sig på) att det här är mitt liv från och med nu. Det kommer aldrig att bli bra. Jag måste inse det, även fast jag känner att jag inte orkar med min situation längre. Något rörigt inlägg, men skriver från mobilen och är trött. Finns det några yrken som jag ens skulle kunna klara av?