Toudi
Trådstartare
JustAdjusten är 11 cm längre än den sadeln jag har nu. Kanske kan fungera.. Hoppas :-)Ja det är ju flat säte, dvs inget högt bakvalv som tar upp plats. Dvs mer plats i sätet trots kort anläggningsyta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JustAdjusten är 11 cm längre än den sadeln jag har nu. Kanske kan fungera.. Hoppas :-)Ja det är ju flat säte, dvs inget högt bakvalv som tar upp plats. Dvs mer plats i sätet trots kort anläggningsyta.
Jag tror att du ska skippa de "iberiska" sadlarna och satsa på ngt med flatare bakvalv. Just de iberiska kan också bli knepiga att rida lätt i om den är på gänsen i storlek och man har kraftiga lår, de tar gärna i framvalvets sidor och det är inte bekvämt.
En specialbeställd Sensation skulle kunna funka kanske men de ligger väl på 13-14 i nypris. Men om du inte har planer på att gå ner i vikt så är det ju all anledning att köpa en sadel som funkar även om den är lite dyrare. Finns inget mer oekonomiskt än att köpa sadlar man är halvnöjd med och som man ska sälja vidare och försöka hitta ngt annat, tro mig....
Jag skulle tippa på att en G3 med G3-sits skulle kunna funka, kanske i strl 19 (om det finns).
Sen är ju frågan vad du väger och vilken typ av ridning och hur mkt. Bomlösa fördelar vikten sämre, anledningen till att de funkar på kortryggade hästar som har ryttare m stor ända, men det kan ju bli allt för dålig fördelning av vikten speciellt om rider mycket.
Westernsadlar täcker ju ofta upp stor del av hästryggen på längden är det mer okej att dom är långa i anläggningsytan? Varför isåfall?
Vilka sadlar menar du är dom Iberiska?
Med andra ord är det okej att dom sträcker sig över sista revbenet?Bladsadlar har en annan typ av bom.
Med andra ord är det okej att dom sträcker sig över sista revbenet?
Med andra ord är det okej att dom sträcker sig över sista revbenet?