Feliciano är död, mig veterligen har han inte använts på fryst men jag kan ha missat det.
Okej jag trodde det fanns fryst på honom, synd om det inte gör det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Feliciano är död, mig veterligen har han inte använts på fryst men jag kan ha missat det.
Hjälp med hingstval till sto e. Cardento mottages tacksamt.
Info om sto: 165 cm, långlinjerad och smäcker. Trevlig i hantering, men temperamentsfull i ridningen. God hoppteknik. Fick ett föl för några år sedan.
Önskemål om hingst: hopphingst med bra gångarter. Ger hög ridbarhet. Avkomman bör vara minst 165 i mkh. Får ej ge avkommor med lång rygg eller med vasst temperament. Självklart önskvärt med bra dräktighetsprocent. Helst A eller Elit prem.
Har själv funderat på Aerline H, Bravour, Hip Hop (risk för liten avkomma?) m.m.
Ridbarhet och bra lynne är viktigast
Temptation är en riktigt snygg hingst som har varit en favorithingst de senaste åren men om han typar avkommorna på det viset är det nog tyvärr inget alternativ för mig. Har ju en något känslig men godhjärtad dam som iofs oftast har god självbehärskning vilket innebär att hon kan lägga band på sig. Men det är ju mkt fullblod i henne så det bör ju helst inte bli mer känslighet i fölet
Jag räknar nog därmed bort Temptation.
Är det någon som funderar på Total Hope? Jag behöver ingen jätte till avkomma eftersom jag är ganska liten själv o både Sibelius o Total Hope är ju lite mindre. Risken är väl bara att avkomman blir FÖR liten....
Fürstenball är ju fantastisk men som Wine-tee skriver, kanske lite för mkt pengar för att chansa!! Freestyle o Fürsten-Look är ju alternativ till honom men den sistnämnda säger Flyinge att jag i princip behöver placera stoet på Flyinge för att vara säker på att få en dos eftersom han är vansinnigt eftertraktad i år.
Hjälp med hingstval till sto e. Cardento mottages tacksamt.
Info om sto: 165 cm, långlinjerad och smäcker. Trevlig i hantering, men temperamentsfull i ridningen. God hoppteknik. Fick ett föl för några år sedan.
Önskemål om hingst: hopphingst med bra gångarter. Ger hög ridbarhet. Avkomman bör vara minst 165 i mkh. Får ej ge avkommor med lång rygg eller med vasst temperament. Självklart önskvärt med bra dräktighetsprocent. Helst A eller Elit prem.
Har själv funderat på Aerline H, Bravour, Hip Hop (risk för liten avkomma?) m.m.
Ridbarhet och bra lynne är viktigast
Tack alla för hjälp. Hade inte tittat på Canterbury innan, wow vilken häst! Någon som har koll på hur avkommorna brukar vara i temperament, hantering, inridning osv.? Dräktighetsprocent?
Han har nog ett gäng avkommor på 3-årstest i år kan man gissa.Tack alla för hjälp. Hade inte tittat på Canterbury innan, wow vilken häst! Någon som har koll på hur avkommorna brukar vara i temperament, hantering, inridning osv.? Dräktighetsprocent?
Han har bra dräktighetsprocent, du hittar resultatet om du går in på språngrulla 2014. Hans äldsta avkommor är födda 2012 så de är inte inridna än.
Han har bra dräktighetsprocent, du hittar resultatet om du går in på språngrulla 2014. Hans äldsta avkommor är födda 2012 så de är inte inridna än.
Än@peven
Total hope skulle jag
Tror varken Sibelius eller Total hope ger en FÖR liten avkomma såvida du inte vill att de skall vara 165+. Sibelius har fin exteriör och ben, skulle dock tänka lite innan jag tog honom till ett väldigt elektriskt sto eller ett sto med långa bakben. Bidrar nog med en väldigt bra ridbarhet och reglerbar gång.
Total hope har ju stort huvud, kort hals och lite raka haser så att stoet har bra front och ben känns viktigt. Tror han bidrar med mycket schwung och mekanik.
Har nog räknat bort Total Hope i år eftersom jag tycker att han ser lite överbyggd ut, långa bakben precis som mitt sto. Sibelius är en stor kandidat men han ser lite sänkt ut i ryggen ännu. Kan ju säkert ändra sig när han har musklat på sig mer. Men idag är han kandidat nr 2. Har ÄNTLIGEN bestämt mig och jag kommer att betäcka med Oban VH. Jag kommer lösa ett-sto licens på honom. I För mig är han den kompletta hingsten som har precis det jag vill ha, elegans, mjukhet, elasticitet och sen är han ju fantastiskt vacker. På ett sätt ser han ut som mitt sto som 4-åring och det är så min drömhäst ser ut Det känns så skönt att ha bestämt sig. Jag vet att det är ett osäkert kort men jag kan inte känna mig mer säker än så här tror jag Det är honom jag har letat efter.@peven
Total hope skulle jag
Tror varken Sibelius eller Total hope ger en FÖR liten avkomma såvida du inte vill att de skall vara 165+. Sibelius har fin exteriör och ben, skulle dock tänka lite innan jag tog honom till ett väldigt elektriskt sto eller ett sto med långa bakben. Bidrar nog med en väldigt bra ridbarhet och reglerbar gång.
Total hope har ju stort huvud, kort hals och lite raka haser så att stoet har bra front och ben känns viktigt. Tror han bidrar med mycket schwung och mekanik.
Nu står det mellan tre hingstar men jag kan verkligen inte välja så please help.
1. Centaurus
2. Etalon lux N
3. Cover boy S
Halloj -undrar lite vilken du valde sen och varför.... sitter själv och lurar på Centaurus eller Cover Boy S... :-)
Jaa - jag håller med, men ju valde jag innan kl 11 idag och det blev Cover Boy S. :-) Hoppas att det med blir bra/rätt.... är ju helt "rookie" på det här, men har rådslagit lite. Ville mest kolla vad du valde...Centaurus! Verkar vara en väldigt trevlig hingst och hans avkommor har gått mycket bra på treårstesterna.
Jaa - jag håller med, men ju valde jag innan kl 11 idag och det blev Cover Boy S. :-) Hoppas att det med blir bra/rätt.... är ju helt "rookie" på det här, men har rådslagit lite. Ville mest kolla vad du valde...