Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Haha ja sannerligen!

Canterbury har jag kikat en del på och gillar skarpt! Men är lite tveksam till benen, det står att han nystar (tåvid). Min lilla biljarderar med ena fram och två fel blir ju inte ett rätt.

Jag ska kika vidare på de andra ni (+rebeckasff) nämner! Tack så mycket :)

Någon som har förslag till mitt sto?

Efter Cardento - Cortez tävlat 135. Slutade tävla som 6 åring då en skada satte stopp

Hon är 180 och hennes mamma lämnar stort även hennes syskon.

Letar efter en liten kvick hingst med bra psyke då hon själv är skarp i psyket

Som sagt tänk inte på kostad är berädd att lägga lite extra.

Jag letar efter detsamma men min kan ta lite attityd då hon är super i psyket. Såg att någon rekommenderade Stakkatoavkommor. Nu är han ju inte godkänd (än) men såg du Singular i Falsterbo? Annars har jag Cabrio vd heffinck 1:a på min lista.

Jag hade (om inte stoet är väldigt grovt) betäckt med Argentinus! Nu finns han bara på fryst iof och kan vara modigt på ett maiden-sto, men jag som både köpare och uppfödare hade absolut varit intresserad av en häst linjeavlad på Argentan. Därav tycker jag att både Armitage och Magic Park, som imponerade på hingstvisnignen i våras med att hoppa kanon och röra sig bra, kan vara alternativ om man vill ha färskt!

Nintender har ju gjort sjukt bra ifrån sig på treårs och lämnat många dubbeldiplom.

Har sett många hästar som rör sig bra e: Crelido, men även Calido I har många avkommor som rör sig bra. Aerline H har bra blup på gångarter och bra betyg på gångarter. Highlight anses väl oxå vara en "multiförärvare".

Om man ska titta på dressyrhästar som hoppar bra så kanske Hampton?

Highlight är död, jag vet inte om det finns något fryst kvar från honom.
Jag tror att du kanske tänker på Armani Code snarare än Armitage (för han har väl inte visats på någon hingstvisning?)

Nä det var Magic Park jag syftade på vad gällde hingstvisningen :) Jag var lite otydlig där, Armitage tog jag med eftersom det är MPs far. Men absolut Armani Code är oxå ett alternativ, men jag hade hellre betäckt med en hingst som har lite meriter bakom sig :)

Det finns kvar av Highlight vet jag, eller fanns iaf när en bekant kontaktade dem i våras :)

Jag gillar din idé!
Fryst vet jag inte om jag vågar ge mig på... Men det skadar ju inte att leka med tanken! Hon är väl egentligen varken grov eller ädel, mer åt det ädla hållet men något lågställd (lite svårt att säga med då hon inte vuxit färdigt). Själv gillar jag hästar med lite massa, det som många kallar grovt gillar jag, men nu får jag ju tänka på vad en potentiell köpare vill ha och då blir det kanske för grovt?

Jag har tittat lite på Magic Park som jag gillar, men strukit honom pga parallellförskjutning ena fram (vilket hennes mamma också har).

Armitage kan vara ett alternativ. Någon som vet var jag kan hitta en exteriörbeskrivning på honom? Ger han gröna papper i ASVH?

Armani Code ska jag titta lite mer på, men vill helst ta en beprövad hingst.

Av de tidigare nämnda hingstarna så gillar jag Crelido bäst :)

Aha ! Då förstår jag. Vill man åt Armitage blodet så har man ju faktiskt två fina söner (Magic Park oh Armani Code) att välja på om man inte vill ta själva Armitage.

Tack för era tips :)

Ska kolla närmare då jag vill ha en avkomma efter mitt sto som i framtiden ska bli min ridhäst med sikte på championaten ( kanske inte med mig på ryggen )

Vill ha ett sto efter henne men blir såklart glad om det blir en hingstunge också men då kommer den säljas

Jag kanske är lite konstig men ag gillar skarpa hästar men måste tänka på att det ska vara säljbart också

kl
Jag ska betäcka båda mina nya ston nästa år, tar gärna imot förslag!!

Sto 1: Miranda e.Magritte-Anart. Funderar på Ampere, Dalwhinnie och Sezuan.

Sto 2: Mandora e. Mondras (elit) ue.Duralin II. Hon är statspremiesto i 3 led och har lämnat en godkänd hingst e.Cero (e. Calido). Pappan har gångarts blup på 139, så jag funderar på om man skulle tagit en gångartshingst? Står rätt still just nu...

Ingen? En dressyrhingst med bra typ som kan hoppa?

Dalwhinnie?

9 på typ och 6 8 på hoppning.

Senast ändrad:

Luxus fick 7-7 uppsuttet som 5åring om jag inte minns fel! :) Sen så har han även gjort någon start i hoppning också!

Dom bakbenen är inte kul. :( Utan den ryttaren hade han inte gjort dom resultaten.

Fast jag tycker att bakbenen på de senare videorna har varit helt ok.
Jag har dock aldrig sett honom live kan tilläggas. Ger han ett annat intryck då?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka