Funderingar bara

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

horsedream

Lite små funderingar vilka odds som är för olika kön, tvillingar etc. Vid tidpunkt av samlag och ägglossningen?
Samlag några dagar före ägglossning - mer sannolik för tjejer? Någon som varit med om motsatsen?
Samlag efter ägglossning - mer sannolik för pojkar? Någon som varit med om motsatsen?
Har tidpunkten när man är född eller vad man mest är sugen på, kall om fötterna, hur man bär barnet osv, spelar detta roll egentligen vilket kön det sannolikast mest kommer att bli?

Att jag frågar beror inte på att jag är gravid, utan för att jag hört många rykten om detta och undrar bara va ni tror här inne.:angel:
 
Sv: Funderingar bara

Någonstans har jag också hört att om man gärna vill ha flickor ska man vara ihop några dagar före ägglossning. Då X-kronosomerna är långsammare och mer långlivade av sig, medan Y-kromosomerna är snabbare och inte så långlivade.
Men jag hade en kompis var ihop efter ägglossningen och de fick en tjej, helt säker är nog inte metoden.:smirk: ;) :rofl:
Jag tror nog att det beror mycket på vilka tendenser finns inom släkten också.
 
Sv: Funderingar bara

Har också hört något liknande *fniss*
Men visst finns det massor av skrönor och rykten om det hur man bär barnet osv kan påverka vilket kön? Samt vilken månad och år mamman är född i?
Jag har för mig detta, men vad har ni andra hört?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 824
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 913
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 430
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp