Fundering...

ghost

Trådstartare
Brukar X-iga hästar gå på sig på knäna?

Jag joggar ju min just nu men då är det inga som helst problem. Han är inte vriden i kotorna. Men det kanske blir tight ändå när det går fortare? :confused:

Sv: Fundering...

Min gamle fux "Sprattel" är redigt x-ig,har aldrig gått på sig på knäna o har heller aldrig haft problem med dessa.

Vad bra, då kanske man törs testa utan i stället för att ge sig ut och shoppa loss, de är ju inga sparbössor direkt de små liven. :angel:

Det beror på... I och med att dom är X-iga så blir det ett fladdrigt framsteg. Men lika väl som att dom skulle flddra innåt o slå sig på knäna så kan dom lika väl fladdra utåt och liksom bara veva i luften.

Jag upplever inte min som fladdrig i framsteget alls fakiskt. Varken när man sitter bakom eller på.

Fladdret upplever jag blir mer om de är vridna åt ena eller andra hållet i kotorna.

Han ser ut ungefär så här (tyvärr kass bild)

DSC00223.jpg

Tror det är individuellt, men det är nog stööre risk att de gör det i hög fart än chans att de klarar sig. Jag har haft ett par hästar med frnasysk benställning där den ena slagit på sig rejält och inte den andra, men samtidigt har jag givetvis varit med om hästar med korrekt benställning som också slagit sig. Nu tycker jag inte din har någon X-benthet där båda benen står åt olika håll, men kanske skulle de sätta på ett par nya knäkappor i lite snabbare jobb, då ser man ju oftast om de har slagit sig efter jobbet.

Det är inte ens säkert att han någonsin kommer att gå ett snabbare jobb igen men under väntetiden kan man ju fundera. :idea:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
721
Senast: Miingla
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka