• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Frieserhäst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 800
F

Frieserhäst

tänkte stoppa om min sadel då stoppningen är något oregelbunden.
men töntig som jag är,
och YTTERST rädd om min sadel, så oroar jag mej för skrapmärken vid omstoppningen.
Känner inte för att lämna ifrån mej min väldigt dyra sadel i toppskick och sen få hem den med repor..
Om detta skulle inträffar kan man då begära skadestånd eller få någon ersättning?

kanske konstig fråga, men efter att jag var hos en sadelmakare som hade lånat ut en av kundernas sadlar
till en av hennes väninna, som sedan lämnades tillbaka med ca 5 st repor som var minst 10 cm långa!!! :crazy:
Och sadelmakarens svar var: det var sista gången jag lånade ut en sadel till henne, vad ska min kund säga? :eek:

//Mia

Sv: fundering

Vad är det för sadelmakare som lånar ut inlämnade sadlar som ska fixas :eek: :mad: Försstår din oro för denne, skulle jag också vara om jag lämnade sadel åt en sån!

Anlita inte den sadelmakaren iaf......

Är du riktigt orolig kan du ta kort på sadeln där korten är datum och helst tidmärkta. (inte digitala, utan vanliga kort) och om sadelmakaren lämnar tillbaka sadeln med repor kan du få ersättning, ¨för du ahr du bevisat att den avr i fint skick innan. Men då måste det vara betydelsefulla repor som inte går att smörja bort.

Beställ tid för omstoppning, alltså specifikt klockslag en bestämd dag, åk dit med sadeln och var med och titta på när din sadel stoppas om. Dels kan du se att sadelmakaren handskas väl med din sadel dels kommer du att lära dig lite om sadelns uppbyggnad!

/Agnetha

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för ett år sedan en sprillans ny sadel av en lokal ridsportbutik. Jag har tyckt att det känts lite snett att rida i den, men... 2
Svar
22
· Visningar
2 860
Senast: Gimlan
·
E
Utrustning Jag har en dressyrsadel och en hoppsadel vilka är av samma märke. Köpta av generalagenten. Sadlarna kostar ca 25 000kr styck. Vid köp...
Svar
14
· Visningar
1 527
Senast: Streiff
·
Utrustning Min häst har musklat sig en del det sista (trots konvalecens... :confused:, antagligen för att han har gått på en bättre foderstat än...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Happy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter