J
jezekl
jag har en fundering över en rekomendation jag fick när jag höll på och räknade ut foderstat för ett tag sen. Jag fick då rådet att det behövdes selen och vitaminer utöver det jag räknade på. Jag hade flera olika förslag och selen och vitaminer behövdes som tillskott till alla. Chevinal plus var det förslag på preparat som dök upp. Jag undrar hur vet man att man behöver det tillskottet? Selen kan jag förstå, men vitaminer? Är det något man räknar på också?
Sen undrar jag om det finns några bra alternativ för selen och vitaminer istället för Chevinal plus? Jag ger det nu och det kan vara så att min häst inte gillar det. Antingen är det den han inte gillar eller lucernet. Jag håller på och testar mig fram. Han får lucern, krafft protein, lite morötter och fosforbalans.
Sen undrar jag om det finns några bra alternativ för selen och vitaminer istället för Chevinal plus? Jag ger det nu och det kan vara så att min häst inte gillar det. Antingen är det den han inte gillar eller lucernet. Jag håller på och testar mig fram. Han får lucern, krafft protein, lite morötter och fosforbalans.