J
Jackie Brown
Jag sitter här och räknar lite på vad det egentligen kostar att hyra ut stallplatser, och vad jag får fram så lönar det ju sig inte alls att ha sådan verksamhet.
Nu har jag bara plockat lokala siffror att räkna med, och kommer fram till:
Om din inakordering får 10 kg hö/dag så kostar det ca 900:- om ditt hö som här kostar 3;- kilo.'
En spånbal i veckan blir 260:- i månaden om den som här kostar 65:-
4 KG havre om dagen kostar 120 kronor i månaden om det kostar 1:- kg.
Alltså är du redan uppe i en summa på 1280:- månad.
Då är ju inte boxplatsen inräknad, ingen service som insläpp/fodring. Inte heller är elen inräknad, utrustning i stallet, lagning när något går sönder osv osv osv.
För ett vanligt stall utan ridhus kan du aldrig någonsin få någon att betala sådanna summor, iaf inte häromkring.
Ni som har inakorderingar: Vad tjänar ni egentligen på det? Vad ingår i hyran och vad får hästägaren själv göra?
Tacksam för svar.
Nu har jag bara plockat lokala siffror att räkna med, och kommer fram till:
Om din inakordering får 10 kg hö/dag så kostar det ca 900:- om ditt hö som här kostar 3;- kilo.'
En spånbal i veckan blir 260:- i månaden om den som här kostar 65:-
4 KG havre om dagen kostar 120 kronor i månaden om det kostar 1:- kg.
Alltså är du redan uppe i en summa på 1280:- månad.
Då är ju inte boxplatsen inräknad, ingen service som insläpp/fodring. Inte heller är elen inräknad, utrustning i stallet, lagning när något går sönder osv osv osv.
För ett vanligt stall utan ridhus kan du aldrig någonsin få någon att betala sådanna summor, iaf inte häromkring.
Ni som har inakorderingar: Vad tjänar ni egentligen på det? Vad ingår i hyran och vad får hästägaren själv göra?
Tacksam för svar.