brandkattis
Trådstartare
Jag hade lite dötid så kikade på blocket bland annat i natt (har nog inget liv ).
Så jag började kolla lite på de olika kullar som säljs, renrasiga då, o främst min egen ras.
Jag har funderingar o planer på att själv ta en kull efter min tik om allt fortsätter att gå som planerat.
Men jag måste säga att jag blev väldigt förvånad över när jag tittar på individerna i kombon där det har tagits flertalet kullar o det är dåligt med röntgen av vuxna valpar, o de flesta som är röntgade har endera ED-fel eller HD-fel eller båda dera. Där flera av föräldradjurens kullsyskon har taskiga resultat.
O ändå fortsätter man att avla.
Kombon där man avlar på ED1 o flertalet valpar har fått ED-fel.
Avbrutna MH,
Jag blir lite förtvivlad, men jag kanske bara är blåögd o naiv,
Eller så bara förstår jag inte tänket alls.
Så jag började kolla lite på de olika kullar som säljs, renrasiga då, o främst min egen ras.
Jag har funderingar o planer på att själv ta en kull efter min tik om allt fortsätter att gå som planerat.
Men jag måste säga att jag blev väldigt förvånad över när jag tittar på individerna i kombon där det har tagits flertalet kullar o det är dåligt med röntgen av vuxna valpar, o de flesta som är röntgade har endera ED-fel eller HD-fel eller båda dera. Där flera av föräldradjurens kullsyskon har taskiga resultat.
O ändå fortsätter man att avla.
Kombon där man avlar på ED1 o flertalet valpar har fått ED-fel.
Avbrutna MH,
Jag blir lite förtvivlad, men jag kanske bara är blåögd o naiv,
Eller så bara förstår jag inte tänket alls.