Funderar på att börja rida islandshäst på ridskola

Lightfellow

Trådstartare
... Och nu undrar jag; bör man välja en anläggning auktoriserad av islandshästförbundet, eller är det mindre relevant? Varför/varför inte?

Sv: Funderar på att börja rida islandshäst på ridskola

Jag skulle valt ett ställe jag trivts med och där hästarna har det bra, för mig är auktorisering inte relevant. Har varit på godkänd anläggning sm inte var imponerande och incke auktoriserad som varit helt okej.

Tack för ditt svar!

Jag har en som inte verkar vara auktoriserad som ligger närmast, de auktoriserade ligger en bit bort...

Testa en lektion på båda och se vare du trivs bäst,

Instämmer, har tränat på icke auktoriserad med mycket välskötta hästar, anpassade sadlar mm sedan ska man trivas med läraren också.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka