fullt upp som mamma behöver 2händer till

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

stars

06 fodra hästar barnen ska till skola bära vatten till djuren
07 ta ut hästarna gå ut med hundarna 2timmar
10mata hönns kaniner tvätta
12 bära ved mocka hänga tvätt bära vatten till hästarna
13gå ut med hundarna.

börja laga mellis till barnen kommer hem
15 barnen kommer hem ska äta lite lätt sen ska dottern o jag ut o rida snabbt innan mörkret kommer
17in och laga midag äter i ca 20minuter
18 läxor
19bära vatten till stallet
19;30 kvälls mat till barnen sen tvättning och hänga tvätt plocka undan
20barnen går o lägger sig går ut med hundarna en längre bit
22 tar in hästarna fixar m dem en timme
23 duchar sen DÖÖÖÖÖÖD
sen ska man försöka ha lite tid med sambon
har alla så här säj att alla har det lika fullt upp som mig så jag slipper känna mig ensam som man kan tänka i bland.
MEN I DAG ETT UNDER sambon hjälpte dottern i stallet o sadla mm gud vad jag älskar han ,han som knappt kan någott och e små rädd för hästar,
ja karnse inte så intresannt menj känns lite skönnt o knappa på datorn en stund.:p
sen ska man försöka klämma in lite tid till sambon med
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Jag har liknande sysslor... bara det att jag jobbar också... :eek:
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Någonting jag tänkte på är att du bär vatten 3 ggr om dagen.
Det borde ju gå att ordna till så att du slapp bära vatten så mycket.
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Det först jag tänkte på var att vilken tur att du inte jobbar också ;)!
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

En fråga, vad gör din sambo egentligen ?? Hjälper han inte till med något mer än enstaka gånger ? Ok, om han jobbar heltid, men det anser jag inte betyda att denne inte ska göra ett uns av hushållssysslorna. Så förklara gärna.
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Jag gör allt det du gör minus hundar, höns och vattenbärande. Jag har ingen sambo och jobbar heltid utanför hemmet... så kanske du får fundera över hur jobbigt det egentligen är?

Så har jag bara två barn, du har kanske fler...?
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Jobbig dag, men räknar man på timmarna så verkar det snarare vara som djurskötare än som mamma du behöver två händer extra. Djuren verkar få ungefär sju timmar, och barnen fyra av din dag.
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Jaa, normalt sett jobbar jag ju också... Just nu är jag sjukskriven pga ryggproblem under graviditeten. Men lägg till antingen 100% dag/kvällstjänstgöring, alt 74% natt, och ta bort hönsen så stämmer dina och mina arbetsuppgifter. Bär dock bara vatten två gånger om dagen till lösdriften.

Vissa dagar vill jag bara slippa, men sen, vips, så är det så roligt att det är värt allt slit!
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Med hästar, fem hundar, kattungar, bebis, husrenovering och jobb har vi lika fullt upp, ja :p. Är även sugen på smådjur såsom höns, getter, minigrisar etc men inser att jag bara skulle hinna mata dem och då ser jag ingen vits att skaffa några.. Ungefär samma anledning jag inte vill ha fler än ett barn.

Har väldigt dåligt samvete över hundarna just nu :cry:. Hinner jag en promenad per dag är jag glad.. Släpper ut dem på gården istället, men dom sitter mest på trappan och vill in igen. Hästarna lever sitt eget liv i hagen.. Och pappa är upptagen med husbygge!
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

.....lite lätt generad.....

Morgon: Äter frukost, gosar med bebis, ammar, myser, somnar om.

Förmiddag: Åker till hästen, mockar mm, antingen lite markträning med pållen om bebis sover annars går jag en promenad med barnvagnen.

Lunchtid: Värmer upp rester från gårdagens middag. Ammar.

Eftermiddag: Hänger tvätt, diskar, plockar lite hemma. Myser med bebis, ammar.

Middagstid: Mannen kommer hem och vi hjälps åt att laga mat om inte bebis kräver amning.

Efter middag: Jag plockar undan. Ammar och lämnar sedan över bebis till mannen som sedan myser lite med henne.

Kväll: Hela familjen myser i soffan. Kollar på TV. Ammar.

Natt: Sover. Ammar. Sover. Ammar. Sover. Ammar.

Ibland lyckas vi blanda in lite ärenden som att besöka BVC, handla mm.

Jag vet även att detta är en kort period som vi kan ha det så här. Suck! Snart kommer verkligheten ikapp och man måste börja jobba t ex.
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Jag gör allt det du gör minus hundar, höns och vattenbärande. Jag har ingen sambo och jobbar heltid utanför hemmet... så kanske du får fundera över hur jobbigt det egentligen är?

Så har jag bara två barn, du har kanske fler...?


Typiskt jantelagsinlägg, me jag kanske missuppfattar det, för det låter som om hon inte har sätt att gnälla bara för att andra kan ha det jobbigare?:smirk:
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Har du vatten i stallet?annars kan jag rekommendera att fyla dunkar som man har klart i sadelkammaren(gäller ju då att amn har ett varmt rum i stallet så det inte fryser), så du bara kan hälla upp därifrån & slipper ta hinkar från huset.
Ja det är verkligen fullt upp, jag förstår inte alls att man ska kunna klämma in ett jobb däremellan:crazy:
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

06 fodra hästar barnen ska till skola bära vatten till djuren
07 ta ut hästarna gå ut med hundarna 2timmar
10mata hönns kaniner tvätta
12 bära ved mocka hänga tvätt bära vatten till hästarna
13gå ut med hundarna.

börja laga mellis till barnen kommer hem
15 barnen kommer hem ska äta lite lätt sen ska dottern o jag ut o rida snabbt innan mörkret kommer
17in och laga midag äter i ca 20minuter
18 läxor
19bära vatten till stallet
19;30 kvälls mat till barnen sen tvättning och hänga tvätt plocka undan
20barnen går o lägger sig går ut med hundarna en längre bit
22 tar in hästarna fixar m dem en timme
23 duchar sen DÖÖÖÖÖÖD
sen ska man försöka ha lite tid med sambon
har alla så här säj att alla har det lika fullt upp som mig så jag slipper känna mig ensam som man kan tänka i bland.
MEN I DAG ETT UNDER sambon hjälpte dottern i stallet o sadla mm gud vad jag älskar han ,han som knappt kan någott och e små rädd för hästar,
ja karnse inte så intresannt menj känns lite skönnt o knappa på datorn en stund.:p
sen ska man försöka klämma in lite tid till sambon med
Ett sätt att ta bort ganska så många arbetstimmar är att ha lösdrift + fri tillgång på hö.
Då ger du kanske mat var tredje dag och fyller vatten en gång om dagen ist .
Varför går du 2 timmar med hundarna?
Jag har oxå hundar o inte fan går jag 2timmars promenader ...
Rastnings promenader visst men övrig aktivitet sker lösa hemma på gården.

Japp jag har samma shema ungefär ,,

04.00 släpper ut hundarna ,, 04,15 lägger in ved i pannan,, 04,20 somnar om .
06,30 vaknar , ut o kolla till täcken + fodring av hästar , tar hundarna lösa med mej då .
07.00 väcker barn + lägger in ved i pannan , ger frukost kollar alla väskor , läxor o dyl .
08,00 barnen åker , lägger in ett nytt lass ved + hämtar ett lass ur vedboden,
08.15 går till hästarna o tar in dom som ska ha kraftfoder + ger dom vatten i boxcar.
Kollar smådejurens mat + vatten.,
in igen o fixar med tvätt .
ut och arbeta med hästarna (9) st en del ska ridas , andra promeneras och en del markarbetas + köras in .
12,00 in o ta nån macka + kaffe.Fylla på ved i pannan ..
Fixa med tvätt ,,sköta lite pappers arbete.
13.00 grabben kommer hem ,
ta ut grabben o ponnyn ,,
ta fram mat ev åka o handla o dyl.
14,30nästa barn kommer hem ..,,försöka hinna ta ut bägge dom barnen o deras ponnys...
......ja hela mina dagar går i ett hela tiden o jag hinner inte hälften av vad jag vill hinna ,,huset är i totalt kaos jämt!
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Jag vill bara säga att jag beundrar Eder flitighet!:D
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Jag förstår inte problematiken alls,att spendera 4 tim per dag med att promenera hundar känns överkurs för mig iallafall,i synnerhet om man bor på gård vilket du verkar göra.
Jobbar du utanför hemmet också?
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Typiskt jantelagsinlägg, me jag kanske missuppfattar det, för det låter som om hon inte har sätt att gnälla bara för att andra kan ha det jobbigare?:smirk:

Jantelag är inte riktigt min grej ;). Men jag tycker det är lite "fult" att gnälla om man går hemma hela dagarna och "bara" gör det de flesta av oss faktiskt fixar även om vi jobbar... Litegrann känns det som att TS inte har mkt att jämföra med :smirk:.

Å andra sidan är jag en person som nästan aldrig gnäller, och det värsta jag vet är folk som klagar över sin situation som de själva satt sig i och som det bara är de själva som kan göra nåt åt.

Jag är jättenöjd med mitt liv :).
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Man får väl visst gnälla även om man nu satt sig i den situationen själv.Jag vet mååånga mammor som klagar på att de är utbrända & att det faktiskt är asträngande att sköta en familj så jag vet inte om ts inlägg var ett direkt undantag från alla andra klagomål man hör & läser om.

Finns garanterat hästmänniskor som inte stiger upp med ett leende varje morgon för att hoppa ur sängen & glatt traska till stallet för att ta hand om hästarna heller;)
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Det var då ett himla vattenbärande och hundrastande ;). Dags för rationalisering?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 134
Senast: Queen
·
S
Hästmänniskan jag är en tjej som är långtids sjukskriven på grund av detta utbrändhet på grund av att jag jobbade 7dagar i veckan, ensamstående med...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 616
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp