Fullblodsmamma och halvblodshingst

quintess

Trådstartare
Funderar på att betäcka mitt fullblodssto med en halvblodshingst för att på så sätt förhoppningsvis få fram en bra fälttävlanshäst :idea:
Men min fråga är: är fölet godkönt så det får ställa upp på 3 års testet och liknande trots att det är en "blandras"?
Någon som har koll på detta?

Sv: Fullblodsmamma och halvblodshingst

Om halvblodshingsten är godkänd så är svaret Ja, den får gröna papper och får vara med på alla evenemang anordnade av ASVH

Sv: Fullblodsmamma och halvblodshingst

Perfekt, visste att det var okey om det var ett halvblodssto och en fullblodshingst som var godkänd för halvblodsavel men var osäker åt andra hållet. Då är det bara att leta rätt på en godkänt hopphingt :) ( och det vill inte säga lite det... Finns ju en del att välja på..

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
712
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 778
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka