fullblodshingst till travhästavel?

Seabaz

Trådstartare
kollade lite på teven nu där dom visar trav och så var där reportage om att världens tredje vinstrikaste galopphäst nu ska påbörja sin avel i sverige. Jag minns inte vad den hette men det kanske ni vet?

Då sa dom att det var många travhästägare som hade hört av sig om att de var intresserade att avla med hingsten.

Jag blev jätteförvånad! Har aldrig hört att man använder fullblod för travavel?

Sv: fullblodshingst till travhästavel?

Det är inte godkänt men det har varit óch då i tredje led..Human Behavior är en sån avkomma...däremot så kan man ju avla för distansritt och annan avel men inte för aktiva travare

kollade lite på teven nu där dom visar trav och så var där reportage om att världens tredje vinstrikaste galopphäst nu ska påbörja sin avel i sverige. Jag minns inte vad den hette men det kanske ni vet?

Då sa dom att det var många travhästägare som hade hört av sig om att de var intresserade att avla med hingsten.

Jag blev jätteförvånad! Har aldrig hört att man använder fullblod för travavel?

Gloria de Campeao

då är det ju lite konstigt?

jag kanske fattade fel eller så uttryckte dom sig knasigt på teven för där var en del stora travtränarnamn bla kolgini (stavas) tror jag dom sa hade intresseanmält. Känns inte som om det är distansritt dom satsar på?

Hittade nu och läste på stuteriets hemsida, att de travtränare som hört av sig avser köpa egna fullblodsston och avla med då de inte vill missa chansen med denna hingst.

Så så var det med det! Då fattar till och med jag ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 410
Senast: dobbis
·
Avel Alltså, visst, jag förstår om man är stolt över de hästar man avlat fram själv och tycker de är finast i världen? Men, någon slags...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 330
Senast: WBanna
·
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 966
Senast: melen
·
Avel Blev väldigt glad idag när jag upptäckte att morfadern till mitt sto var det bästa fullblodet för halvblodsavel vi haft i avel i sverige...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka