Fullblods TrÅden!

I

Italyme

Jag ser en massa om islänningar och andra raser men ända stället jag hittar fullblod är på galoppsidan! Detta går ju inte för sig:devil: Jag tycker det är synd att det finns så många fördommar mot fullblod..... Jag hade det själv innan jag fick min älskade Edmond Dantes... Nu vill jag bara rida fullblod! De är så personliga och mysiga och vist det är ju klipp i dem när man rider men de är lättlärda och possetiva!

Jga fick min Edmond via min tränare! Hon jobbar nämligen på ett galoppstall... en dag när jag tränade för henne så sa hon "Nu är det de här med baksidan av hästägandet" Jag frågade såklart vad som var fel. Det visade sig att det var tre hästar från galoppstallet som skulle åka slaktbil. Jag frågade vad det var för hästar.. Det var ett sto vid namn Exelina som hade svankrygg och aldrig skulle bli nånting på galoppbanan hon var 3 år... sedan var det Emalj som hade sprungit klart på banan och nu skulle somna in... och till sist var det Edmond som hade senskador på båda fram.. han var också 3.

Jag sa direkt att jag kunde ta Edmond! Roligast var att det precis då så var det ett senskadeprojekt på strömsholm! Vi kom med och efter 3 månader så var min älskade häst frisk!!
Nu är han 6 år och supersnygg! Tvär kan jag inte visa de nyaste bilderna på honom här men gå in på hemsidan!

P.S alla hästar räddades och ingen behövde åka slaktbil:banana:
http://groups.msn.com/bjorknasgard

Sv: Fullblods TrÅden!

Alla Hästar och hundar är mina och jag bor på den gården!

Vad fin han är! Jag älskar fullblod...skulle helst av allt äga ett själv, men jag är nog för orutinerad ryttare för att klara av dem. En rolig historia: det var en hästauktion för ett tag sedan och jag var där och kollade läget. Mitt bland alla hästar såg jag en helt fantastisk, elegant blanksvart vacker valack. Han skilde sig helt från alla de andra. Jag gick fram och pratade litet med ägaren. Jodå, han var så trevlig sade hon och han älskade att galoppera snabbt. När jag tittade i katalogen förstod jag varför: han var det enda fullblodet på hela auktionen! Och honom hade jag helt klockrent gått rakt fram till...

Tack så mycket! Kul att du gillar fullblod!! De är verkligen härliga hästar! Haha roligt med den där historien.... Jag hade nog gjort likadant! :) Hmm Jag tror nog att du skulle kunna ha ett fullblod... de är lite mer personliga än halvbloden men inte farliga på ngt sätt! Många har väldigt trevligt psyke!:banana:

Hej!

Kul med någon mer som har fullblod! =)
Min gick av banan förra sen sommaren, håller på att "utbilda om"
honom, men jag har lite problem med galoppen han vill gärna först komma in i släng trav sen galopp.. du kanske har nå tips?

Mvh

Om du kollar dressyrforumet och letar lite bakåt så skapade jag en tråd om just det för ett tag sen, du kan ju sno tipsen där =) Min donna (kom av banan i nov) anades ig tydligen till att matte tänkte börja kräva, för dagen efter jag skrev inlägget så körde hon korrekta fattningar utan toktrav innan ;)

Tjo!
Jag hjar ett fullblod och han e underbar! Kom från banan för två år sedan och jag tog honom som ridhäst.. Och han fungerar superbra!:)

Hej!

Kul med någon mer som har fullblod! =)
Min gick av banan förra sen sommaren, håller på att "utbilda om"
honom, men jag har lite problem med galoppen han vill gärna först komma in i släng trav sen galopp.. du kanske har nå tips?

Mvh

Haha låter precis som min! Jag tömkörde jättemycket! Det funkade väldigt bra! Sedan har jag tränat mycket hallter och igångsättningar! Ge inte upp! Det kommer gå till slut! :)

Var inte det Ernas hästar? varken din eller stoet kom väl till start men Emalj var ju riktigt bra! Han fortsatte väl löpa till så sent som 04? Kul att du gillar fullblod! När saker händer så händer de snabbt (på gott och ont) varesig det handlar om att förstå något man vill lära dem eller om de ser en tiger i skogen:) Jag har själv kvar min gamla galoppör som ridhäst. Mer lättlärd häst har jag aldrig haft. Och jag har aldrig suttit på ett fullblod som haft så lätt för samling! Så fortsätt rid fullblod säger jag! Finns hästar för alla och har de gått löp regelbundet vet man ju att de både är hållbara och stresståliga!

Var inte det Ernas hästar? varken din eller stoet kom väl till start men Emalj var ju riktigt bra! Han fortsatte väl löpa till så sent som 04? Kul att du gillar fullblod! När saker händer så händer de snabbt (på gott och ont) varesig det handlar om att förstå något man vill lära dem eller om de ser en tiger i skogen:) Jag har själv kvar min gamla galoppör som ridhäst. Mer lättlärd häst har jag aldrig haft. Och jag har aldrig suttit på ett fullblod som haft så lätt för samling! Så fortsätt rid fullblod säger jag! Finns hästar för alla och har de gått löp regelbundet vet man ju att de både är hållbara och stresståliga!

Jajamensan! Det är det!! Hur känner du till dem?? såg du Edmond som föl?? Exelina har gått bort :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka