Fullbloden Gladstone** och Tapalque**??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Månsane
  • Startdatum Startdatum
M

Månsane

Nyfiken på vad dessa fullblod gjort och vad dom lämnat för avkommor?
Inom ridsport eller galopp?

Jag har i mitt stos stam ett**sto som heter Virginia Jane, Hauptstutbuch, e.Gladstone** u.Varvara e.Tapalque uu.Vincenzia

Skulle bli jätteglad att veta mer om dessa hästar, allt är intresant:laugh:

Sv: Fullbloden Gladstone** och Tapalque**??

Snälla, vakna nu alla fullblodskunniga:bump::bump:

Virginia jane kommer ur fullblod stofam.22

Nån som kan nått om den då?:angel:

Det finns/har funnits flera fullblodshingstar med namnet Gladstone, chansar på denna:

Gladstone xx (brun, född 1960 i Frankrike) är e. Tropique (e. Fontenay-Brantome) u. Grenadine ue. Deux-Pour-Cent uu. Ginevra uue. Ortello.
Han stod i avel i Tyskland (1966-86).

Gladstone är mormorsfar till Prince of Wales som tävlades av Michael Whitaker under 1999-2000 med vinster i internationell svår hoppning. Han har därefter tävlats av Ricky Hill, de var bl a med i det segrande laget vid Young Rider-EM 2002.

Varvara är född 1972 e. Tapalque (e. Alizier-Deux-Pour-Cent) u. Vincenzia ue. Chamossaire uu. Verrocchia uue. Blue Peter - Blandford.

Tapalque har stått i avel i både Frankrike (1971-73) och i Japan (1974-86).
Han är morfar till Quinta la Silla som Willi Melliger vann EM guld individuellt och i lag i hoppning med 1993. Tapalque är också morfar till Nonix som Michel Robert tog lag-brons i OS i hoppning på 1992.

Tack!:laugh:

Vad kul, då finns det en del hoppblod i ådrårna, trots att jag köpt henne som gångartssto.

Hennes pappa är ju multitalang, men tävlades i GP dressyr.

Nu har jag hittat att familj 22 stammar från Cotillon (e.Partisan) och det ringer bekant t.o.m i mina öron. (rätt dålig på fullblod, men vill veta mer)

Men vad har den stofamiljen lämnat inom sporten?

Puttar upp igen, envis som få :-)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Lovisa.E
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 191
Senast: liiinnea
·
Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
5 049
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2