D

dyrre

Jag har ett 13 årigt fullblodsto som har en 5mån gammal fölunge.
Nu har jag har börjat rida och hon är hyffsat igång men hon är så alldeles för smal fölungen sliter väldigt på henne hull.
Hon äter 1kghavre 1kg korn och 1kg kraft grov +ca 20kg hö. Har börjat ge henne 1dl olja om dagen för att se om det blir någe bättre.
Några som har förslag på en bättre foderstat. Hästen rids 4-5dagar i veckan.

Sv: Fullblod

öka på oljan till 3 dl/dag, sen ge henne krafft pluss grön istället för grooven.Det innehåller mer proteiner..sen kan du köpa soja och börja ge långsamt upp till 3 dl/dag.
Men först skulle jag kolla vad du har för värden på höt!;)

Sv: Fullblod

Hej! Har du analysen på höet? Kollat mask/tänder? Mer kraftfoder, min fullblodsvalack 163 cm "drar" minst 4 kg kraftfoder bara i underhåll. www.krafft.nu kan du kontakta för foderrådgivning. Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har ett sexårigt fullblod som jag köpte i september förra året. Han var i lite lågt hull och hade väldigt tunn överlinje när jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 780
Senast: Dornes
·
Foder & Strö Är det någon somprovat ge Pavo Nervkontroll som foder? Har det haft nån effekt på en stressad nervös häst? Eller har nån anna nåt tips...
Svar
6
· Visningar
2 155
Senast: Lunketuss
·
Foder & Strö Hej! Behöver er hjälp efter som detta är vår första häst och ägt henne sen skiftet nov-dec. Hon är precis fyllda 19år(förra lördagen:) )...
Svar
4
· Visningar
1 274
Foder & Strö Jag håller på att bli tokig, för det första är jag värdelös på att göra foderstater men försöker mig på detta via ett program men jag...
Svar
8
· Visningar
2 996
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka