H
halford
Jag har en fullblodsvalack f-00 och han har ont i ryggen,särskilt vid och runt manken. Han blev konstig att rida,bockade sig och kastade med huvudet,har nu fått behandling av ET,men fortf lite öm i musklerna runt manken.Han har haft ont sen i januari och jag funderar på om det är växtvärk helt enkelt?? Har hört att fullbloden växer sakta och länge..undrar bara hur länge en period varar?
Har longerat med gummisnodd och tömkört på volt för att få honom i en låg form och han gillar inte när jag förhåller lite på yttertygeln, då kastar han upp med huvudet. Har bytt bett till ett smalt 3-delat som ligger bra i hans mun. Jag jobbar honom 2-3 dagar i följd,vilar 1-2 dagar (i hage och ev promenad för hand) och jobbar 2-3 dagar igen,osv.
Är det någon som vet hur galoppörer tränas? Jag undrar ifall dom nånsin arbetar i "rätt form" enligt klassisk ridning?
Tacksam för synpunkter och funderingar!
Har longerat med gummisnodd och tömkört på volt för att få honom i en låg form och han gillar inte när jag förhåller lite på yttertygeln, då kastar han upp med huvudet. Har bytt bett till ett smalt 3-delat som ligger bra i hans mun. Jag jobbar honom 2-3 dagar i följd,vilar 1-2 dagar (i hage och ev promenad för hand) och jobbar 2-3 dagar igen,osv.
Är det någon som vet hur galoppörer tränas? Jag undrar ifall dom nånsin arbetar i "rätt form" enligt klassisk ridning?
Tacksam för synpunkter och funderingar!