Fullblod-/halvblodshingst?

A

Allaharviotur

Hejhej:)

Jag har en kompis som har ett fullblodsto som hon hade tänkt betäcka. Hästen heter Miss Trouble xx, e. Fayruz, u: Titania´s Trouble. Hon söker nu efter en hingst som kan tänkas passa till hennes sto. Hon vill helst ha ett fullblod men kan även tänka halvblod eller om det är någon annan som har ett bra förslag?:d
Hingsten ska gärna vara runt 165-170 eller högre.

Vet ni någon bra hingst/hemsida som man kan kolla?:idea:
 
Sv: Fullblod-/halvblodshingst?

Hej!

Jag har ägt det lilla stoet för några år sedan! Jag kan rekommendera Ludwigs champion på henne.
 
Sv: Fullblod-/halvblodshingst?

Hejsan.. :) hur länge sen är de du har haft henne? köpte henne för ca 2 år sedan nu. Du får gärna berätta hur hon var tidigare och även skicka lite bilder om du har några på henne. :) Hon är iaf en jätte mysig häst just nu och hon har lärt sig massor. :) Var bodde hon när du hade henne.? :) Förlåt om jag frågar mycket, men blev grymt nyfiken och glad. :) Ska kolla på hingsten som du rekomenderade till henne;)

MVH Lina
 
Sv: Fullblod-/halvblodshingst?

Jag köpte henne våren 00, tror jag och sålde henne hösten 01, till en tjej i Gävle. Köpte henne direkt från banan så hon kunde inte så mycket, men lärde sig väl grunderna hos mig.

Första gången jag skulle rida henne hade jag tänkt hoppa upp ute, men hon var van att man slängde upp ryttaren på ryggen inomhus så hon blev livrädd och ställde sig rätt upp! Så jag fick börja att hoppa upp inne i stallgången och sen rida ut.

Annars var hon en jättetrevlig häst, härlig att rida ut på. Jag har ett par bilder men bara på vanligt foto tyvärr. Där ser man hur slimmad hon är direkt efter galoppträningen.
 
Sv: Fullblod-/halvblodshingst?

Vad kul att höra lite från vad hon gjort tidigare. :) Okey. :) hur var hennes humör då? ;) hon var inte så glad å positiv när hon kom till mig, men nu är hon helt underbar, förutom i vissa fall. ;D hehe!

Kul att höra att du lagt grunderna inom ridningen, själv har jag nu kunnat utveckla hennes självförtroende så pass att jag nu rider henne mycket med bara rep runt halsen i alla gångarter, och även hoppat små hinder på ca 40-50cm med bara rep. :) hon gör även galoppombyten med endast grimma å grimskaft. :)

Synd att du bara hade vanliga foton på henne. men om du hade vilja se hur hon ser ut nu så kan jag skicka lite bilder åt dig. :)
 
Sv: Fullblod-/halvblodshingst?

Okey.. :) skickar bilder på ett tag. :)

Nå jag vet inte så mkt om vad hon har gjort innan hon kom till mig, köpte hon från en tjej i happaranda som hade ridit henne, vet inte så mycket mer än att hon ska vara löshoppad ca 130-140cm.
 
Sv: Fullblod-/halvblodshingst?

hej
jag köpte henne från gävle 2001 lr 2002.
det förklara hennes beteende i början, det gick inte leda henne eller nått hon var ohanterbar. men blev fin och väldigt trevlirg ENMANS häst.
både i hopp och dressyr, och vilken jäkla muskel massa hon hade hel sjukt!
har nå gamla bilder på henne från när hon stod i Haparanda.
Sålde henne sedan pga graviditet, eller bytte med hennes nyvarande ägare,. till en dponny då min kusin skulle bli delägare på häst med mig så vi fick börja med en ponny och nu har vi en häst igen:)

Tumba som vi kallade henne för var verkligen speciell, men fin att rida! när hon var på sitt bättre humör :)

/jane
 

Liknande trådar

Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
3 974
Senast: Novali01
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: Marty
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 776
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 461
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp