För att bara fortsätta lite på ot ämnet, så vem har sagt att det är svåra klasser vi pratade om?
Knappt en procent av alla födda hästar når svår klass så det är väl inte det man diskuterar.
Jag har en hemma just nu som går på 70% i lägre klasser och som mkt väl skulle kunna gå betydligt högre klasser i dressyr men han är en ft häst och därför kommer han aldrig någonsin starta några högre klasser i dressyr. Dock finns både gången där och ffa ridbarheten. De domare som dömt honom hittills har varit eld och lågor över honom och då har han bara gått under vanlig ridning i ca 8månader. Nu är han en irländare och ser därför inte ut som de svenska fullbloden. Men jag har faktiskt tävlat dressyr på andra fullblod som fått väldigt höga poäng upp till La klasser med 78% som bäst av en domare som dömer GP annars. Nu säger jag inte att detta är speciellt vanligt men de fullblod som går bra och som är lämpade för dressyr kan mkt väl slå en hel drös med halvblodshästar och det är väl självklart att jag inte menar Valegro och Co. men där slår nog inget svenskt halvblod dem heller!
40- 50 talet kändes rätt OT i sammanhanget och som sagt vad tråden handlade om Och tyvärr är väldigt många ute och cyklar som jag skrev tidigare om de känner så djupt för att diskutera ngt ang. fullblod som inte har med denna tråd att göra osv. Jag ser fram emot och välkomnar ngn annan tråd isåfall - inte denna. tråden handlar ju om väldigt basic i fråga om fullblod och inköp osv så jag förstår som sagt sen länge i tråden öht inte varför det blir ngn debatt om vilken ras som lär vinna över ngn annan osv , det blir ju fånigt och otroligt märkligt i sammanhanget?
Senast ändrad: