Jag är införstådd på att jag troligen kommer få löpa gatlopp på buke och bli allmänt bespottad och föraktad framöver. Men på mitt jobb hänger det en tavla vi har vunnit i ett lotteri och jag kan för mitt liv inte förstå att den räknas som konst. Jag utgår från att nån faktiskt fått betalt för insatsen. Men det ser ut som något en treåring målat på dagis. Bara olika breda penselstreck i tjock färg. Färgerna harmoniserar inte, de verkar inte heller ha något djupare budskap, utan mer som att man tagit de färgslattar som legat närmas till hands och kluddat på i lager.
En del "modern" konst kan jag ändå se att det lagts ned möda på,tankekraft bakom eller att det krävts mer eller mindre skicklighet med olika tekniker även om jag inte ser tjusningen med motivet. Men det går inte att se något av det här.
Den har ett lite poetiskt namn vilket verkar vara den mest intressanta med den.
Nu kommer säker nån föståsigpåare och säger att det är konst just därför att den får mig att undra,posta en tråd och känna mig provocerad över att nån ändå fått betalt för att åstakomma något som är så fult att jag hoppas folk faktist tror att det är ett litet barn som målat och att vi varit snälla och ramat in eländet... Men Är verkligen vad som helst konst?
En del "modern" konst kan jag ändå se att det lagts ned möda på,tankekraft bakom eller att det krävts mer eller mindre skicklighet med olika tekniker även om jag inte ser tjusningen med motivet. Men det går inte att se något av det här.
Den har ett lite poetiskt namn vilket verkar vara den mest intressanta med den.
Nu kommer säker nån föståsigpåare och säger att det är konst just därför att den får mig att undra,posta en tråd och känna mig provocerad över att nån ändå fått betalt för att åstakomma något som är så fult att jag hoppas folk faktist tror att det är ett litet barn som målat och att vi varit snälla och ramat in eländet... Men Är verkligen vad som helst konst?