Casteloro
Trådstartare
Har min häst inackorderad i ett mindre kollektivstall med 6 stycken hästar. I början när jag flyttade dit var det så pass varmt och fint väder att dörrarna kunde stå öppna men nu när det börjat bli minusgrader titt som tätt så är dörrarna stängd för jämnan. Det finns en fläkt i stallet men den hjälper föga, och det dryper vatten om redskapen för att det är så fuktigt samt att det riktigt stinker ammoniak. Har aldrig varit med om detta tidigare, kanske för att jag själv alltid haft kallstall? Men inte ens hos i andra stall har jag märkt av detta och det känns inte bra för fem öre.
Vad kan man göra för att få bukt med detta? Om jag som är där några timmar om dagen tycker att det är (nästan) fruktansvärt att vistas där så måste hästarna tycka att det är pest. Åtminstone känns det som att det aldrig kan vara bra för deras hälsa heller.
Vad kan jag ha för argument till stallägarna för att de ska åtgärda detta? De har endast stallet för att tjäna några extra slantar och således inte har något intresse för hästar egentligen, samt för att de är pensionärer som vill ha något att göra om dagarna.
Vad kan man göra för att få bukt med detta? Om jag som är där några timmar om dagen tycker att det är (nästan) fruktansvärt att vistas där så måste hästarna tycka att det är pest. Åtminstone känns det som att det aldrig kan vara bra för deras hälsa heller.
Vad kan jag ha för argument till stallägarna för att de ska åtgärda detta? De har endast stallet för att tjäna några extra slantar och således inte har något intresse för hästar egentligen, samt för att de är pensionärer som vill ha något att göra om dagarna.