Fuck! Det blev jättefel...

TheWickedWitch

Trådstartare
När jag kom till stallet idag så låg shettisen ner i hagen, eftersom jag aldrig sett henne göra det förr så blev jag lite misstänksam och orolig och gick givetvis lite närmare för att kolla till henne, men hon reste sig inte, givetvis blev jag lite orolig över det, men gick och tände lampan som lyser upp gårdsplanen för att jag skulle kunna se ordentligt om det skulle visa sig att det hänt nåt med henne. När jag gick in i hagen så reste hon sig och såg lite purken ut, men jag kunde i alla fall konstatera att det inte var nåt större fel på henne, så jag vände mig om och gick mot utgången, när jag sedan böjer mig ner för att gå under tråden så tittar jag bakåt och ser att hon "jagar ut mig" (öronen bakåt, hotfull uppsyn, redo för anfall). Eftersom jag gick ut från hagen vilket var vad hon ville så antar jag att hon nu är rätt säker på sin position när det gäller mig, vilket jag inte känner mig särskilt nöjd med...
Det är en extremt bestämd donna, det är nästan lite så att om hon inte får som hon vill så är hon redo att gå till attack direkt... Hon är heller inte särskilt överförtjust i mig just nu heller, eftersom jag hittils har vägrat backa undan för henne, ingen av oss i stallet gör det och hon verkar tycka att det är väldigt frustrerande...

Och så har jag funderat en hel del på min häst beteende sen hon började göra sina utfall mot mig, jag upplever det nästan som att han uppträder beskyddande mot(eller säger man om??) mig, och lite egennyttigt sådär...
Han bryr sig inte om jag pratar med henne i hagen sålänge hon är "snäll" men blir hon subbig eller springer iväg från mig med öronen bakåt blir han genast uppmärksam och kommer till "undsättning". från början trodde jag att det bara var en tillfällighet, att han var van att komma när jag var "ledig" (han var under i rang med sin förra hagkompis) men det verkar inte vara så...
Så, är det någon som har en teori vad han håller på med, och varför :confused: Jag har aldrig varit med om nått liknande förr...

Är det inte så att ledarhästen ofta har en "högra hand" som agerar som mur för eventuella rangklättrande hästar? Hade iaf ledarhästen i flocken där jag hade min häst förut. Den "högra handen" sprang fram och tillbaka och tröttade ut de två nya unghästarna som ville ta över hela styrelsen, medan ledarhästen glänste runt lite och vakade sina ston :D Stackars "högerhanden" var helt slut sen! :crazy: Fövisso var det oundvikligt att ledarkandidaten och ledaren skulle göra upp förr eller senare, men tanken var väl att kandidaten skulle vara lite mer sliten när det var dags :confused: Dock hade han en sjuhelsikes "högra hand" han med så...

Kan det vara ngt liknande för dig? Din häst kanske är din "högra hand"? :D
Är ingen expert jag heller, det var bara en tanke... :)

Sv: Re: Fuck! Det blev jättefel...

Är det en HINGST ?? ,,, Eller har jag fattat fel ?? .....!

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 978
Senast: Sel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 891
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka