Ft utomlands, danmark

J

jagvillvaraifred

*hoppas att tråden hamnat rätt *Hur äre det att starta utomland i danmark.

har dom liknande klasser, detubant, lätt osv.

nu på vårne skulla vi starta våra första ft-tävlingar tillsammans (han har tävlat några deb. innan)

men 4 dagar innan vår förtsa ft-tävlingen så skadade han sig och behövde sy 2ggr, sedan han han bli frisk i 5 dagar, så fick han ett virus och båda frambenen svullnade upp rejält, efter en vecka blev han bra och vi börja rida ut och så, han hade inte jättedålig kondiotion men det var definitivt inte på topp! vi hann rida i 4 dagar tills det blev rejäla bråk i hagen, och han har nu ett rejält uppsvullen ben som har varit det i en vecka. men nu går han rent i skritten så det går ju framåt.

och nu har jag missat 2 ft-tävlingar av 6stycken i skåne. så kan man åka till, tex danmark, och va me i ft-tävlingar där?
har dom samma klasser som vi har?
jag har typ närmare till danmnark än vad jag har till vissa ft-tävlingar i skåne.
och jag har regionalt licens samt min ponny har licens och självklart pass. om de tär möjligt att åka utomlands är det något mer man behöver ?

har ni själva tävlat utomlands och vet någon klubb i danmark som anordnar ft-tävlingar ?

/tack på förhand, filippa!

Sv: Ft utomlands, danmark

I danmark hedder klasserne CNC90, CNC100, CNC* og CNC** for heste
og CNCP90, CNCP100, CNCP* og CNCP** for ponier

Til nogle få stævner er der også klasser helt ned til 70-80 cm for heste.

Jeg vil anbefale dig stævnet der bliver holdt på Haregabgård (Holte) Det ligger ikke så langt væk fra Helsingør.

Det er en god bane :P det er den 11-12/8

her er en side med danske tävlinger

http://www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/Discipliner/Military/Aktivitetskalender

tack så mkt, jag ska genast kolla in sidan !

tack så mkt, jag ska genast kolla in sidan !

Den banan är jätte fin! Har förvisso bara ridigt den * där men hela stället är super!
De roliga med att tävla i damark är att det spelar ingen roll hur många gånger du trillar av för det är bara att sitta upp å fortsätta!
Jag så en danska trilla av 2 gånger på banhoppningen förra året å han satt upp igen!

Ska du dit så håll tummarna föra att det inte regnar å åskar! Bägge gångerna jag varigt där så har det varigt sådan väder... :confused:
Men förra året så hade de ialla fall fixat till banhoppningen. Det har gjort en grusbana! Mycket bättre än första gången då hoppningen gick i en hagen. Påminde lite om underlaget uppe i Trossnäs, fast inte fullt så knutigt!
Dit kan då åka på din vanliga licen och hästens pass. Se bara till att ha hela vacc listan med dig för det är de jätte petiga med!

Lycka till.... ;) ;) Vem Vet vi kanske se där.... :idea:

Senast ändrad av en moderator:

vad trevligt ! vad menar du med hela vac-listan? för jag har ju vaccinationen inskriven i passet, är det ett annat papper som jag också behöver ?

så man får lov att trilla av också hehe, men jag kan ju sträva efter att hålla mej kvar;)

Men nu vet jag iaf att möjligheten att tävla lite i Danmark inte är så komplicerad heller, bara se till att min ponny blir ordentligt frisk och kondionen jobbas upp igen.

*L* Ja se till å träna på kondisen där er en del sega backar....
Men där är jätte fint. Ligger vid ett slott, så man ser både dressyr å banhoppning, samt en hel del av terrängbanan!

Vad jag menar med vacc listan är att även grund vacc ska stå med i passet eller finnas med vid sidan om. Även om hästen är typ 16 som min var, fick jag knappt starta för jag hade bara de 4 sista åren med mig dit! Tänkte inte på det.....

Lycka till.....

Men min häst är en import och jag har definitivt inte hela vaccinationslistan. Vad gör man då?

Men min häst är en import och jag har definitivt inte hela vaccinationslistan. Vad gör man då?

Jamen du har ju hela vaccinationslistan som är gjord i Sverige? Du vet ju inte ens om han är vaccinerad tidigare så hon måste mena att du ska ha från grund vaccination och framåt. Finns ju även hästar i Sverige som inte är vaccinerade och sedan säljs som tävlingshästar och DÅ blir vaccinerade på "gamla" dar...

Jag ska inte stanna hemma! Nu är du elak...:cry: :D

Jag vill till Holte! Men jag ska inte rida den lätta klassen där. Får nog fega runt i 90 där.:crazy:

Jag ska inte stanna hemma! Nu är du elak...:cry: :D

Jag vill till Holte! Men jag ska inte rida den lätta klassen där. Får nog fega runt i 90 där.:crazy:

Klart du ska rida den lätta den är jätte fin! Min sur märr gick den förra året, det gick som en dans... :D
Vad jag menar med Vacc är att de vill att man har GRUND vacc oxå med sig.
Det är ju inte lika viktigt här hemma!
Men det hade jag inte på den sure, (den är ju inte min). Så den låg hemma hos ägaren!
Men efter mycket tragg så fick vi starta ändå! :love:

Jag ska nog dit.... :angel:

nej man må ikke trille/falde af i hoppningen i DK, så udgår man!

Det er samme regler som i sverige ;)

Konstigt för träffade på en danska i Tågarp (fångade hennes häst).
Hon skulle sitta upp och fortsätta när hon trillat av i terrängen. För det fick de göra i danmark sa hon. Å eftersom det var så många som trillade av på banhoppningen i fjol å satte upp igen så kan man ju undra! ;)

nej man må ikke trille/falde af i hoppningen i DK, så udgår man!

Det er samme regler som i sverige ;)

Dansken som trillade av på hoppningen i Tågarp (inte samma som i terrängen..) satt också upp igen och fortsatte. Domaren skrek förtvivlat. :D

Men gäller det även terrängen? För där vet jag att flera satt upp när vi var i Holte senast..

När det gäller avfallningar i holte, håller jag med....

Där var en dansk kille nu när vi var där 2006, som trillade av 2 eller 3 gånger. Men de fångade in hästen å han fortsatte.
De sa inget!" :d

Det vet man aldrig och jag tänker definitivt inte debutera lätt där! ;)

Var exakt ligger Holte egentligen?

Liknande trådar

Hoppning Börkjar att bli trött på att tävla i skåne. Alltid stora starfält med väldigt dåliga prispengar. Och så dessa ändringar av startlistor...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Fannih
·
Utrustning Jag ska snart åka ner till Österrike och tävla (reining). Vi kommer att resa i etapper, först åker vi ner till Skåne och stannar där...
Svar
5
· Visningar
748
C
Dressyr Jag har pm:at moderator IngelaH men inte fått svar än (det var iofs inte så många timmar sen och jag tror inte att hon har varit online)...
2
Svar
20
· Visningar
2 499
Senast: VulkanoRosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2