FT 08-ornas tråd!

Sv: FT 08-ornas tråd!

*kl*

Min har växt till sig lite nu, men är fortfarande lika snygg och söt :love:

PICT5517red.jpg

PICT5513red.jpg

PICT5659.jpg

PICT5514red.jpg

Molinna ska snart också föla, hon är såå stoor nu :p (detta är 2 veckor sedan: )
PICT5651.jpg

Våran efterlägntade sjärna föddes för 6dgr sedan 3 veckor för tidigt,och nu finns hon inte mer:cry::cry:Vi har bott på kliniken med henne och kämpat dag och natt i 5 dygn,hon klarade sig igenom både blodförgiftning och luginflammation, men tarmarna fungerade inte riktigt och hon fick sommna in idag.

Usch jag är så ledsen för Jatzas skull, hon var en fantastisk mamma så länge hon fick chansen:cry:

Usch vad trist för er rollo! :cry:

......

Molinna lurade oss totalt, fölade halv 9 ute i gruspaddocken idag! Först förstod hon inte riktigt vad det var som jagade henne runt i hagen :angel:, men nu är hon jätteduktig mamma!

Det blev en gulbrun hingst, stammen är e. Jaguar Mail u. Molinna e. Bernstein-Zinsky**-Jaguar-Kaliber-Cyrano

Från när de var ute igen på kvällen:
PICT6043.jpg

PICT6036.jpg

PICT6048.jpg

Fast han bara sprättetravar, tor vi har lyckats få en dressyrhäst på nåt vis? :confused: :love:

Hu vad trist för er :cry: Mats berättade det för mig igår, han var också lite ledsen.
Kommer ni betäcka om? Med vad?

Kram

usch vad trist, rollo...finns inget värre än att mista en bäbis som man väntat och längtat så efter....mitt sto kastade ju tvillingar förra året så jag vet hur det känns.

Ja, långa är de :D Ser lite bättre ut nu när de är rakare också :angel:

PICT6089.jpg

Fast han har fått nån konstig idé om att han ska bli dressyrhäst :mad:
PICT6070.jpg

Men iofs, en bra dressyr är ju alltid bra att ha :love:, lite Bernstein-trav verkar ha slått igenom också, även om mamman inte har så mycket av den varan :)

kl

riktigt fina fölisar i tråden! :love:
blir lite sugen på att skaffa en fölis som påläggskalv :d :bump:

20179283.jpg

Mitt föl heter bara "Loppan" än så länge... har inte heller kommit på nåt:confused:
e. Jaguar Mail ue: Ditton Wood** - Midas.
På bilden är hon ca en månad.

Men du vilken bog :eek:
Den där med lite socker på :d :love:

*kl*

Jobelle har vuxit till sig lite mer nu också, och visar akrobatiska konster varje dag :D

21296587.jpg

21296588.jpg

21296684.jpg

21296685.jpg

Förutom det så är hon en ängel att hantera och så ljuvligt snäll och söt :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka