frysmärkt

_husmusen_

Trådstartare
nu vet jag inte om min tråd hamnar på rätt ställe...
Jag har en sköthäst som är frysmärkt, nu undrar jag om man kan söka på det och få reda på fakta om honom med hjälp av det och i så fall var man kan göra detta? :)

Sv: frysmärkt

är det en travare så söker du på travsport.se, så hittar du uppfödare, stam och resutat mm.

Nu vet inte jag om han är korsning men han har iaf fullblod i sig.
Urban Marco tror jag är hans "riktiga" namn men han kallas bara för marco. Kan kolla när jag är hos honom nästa gång.

Okej. Tack för att du kollade iaf, jag tror jag kan få fram mamma/pappa om jag frågar ägaren, kan man få fram något om man har dem då? Jag vet inte så mycket om sådant här :P

Senast ändrad:

lättast att söka isf på mamman, tycker iaf jag ;)
Har du frysnummret?

bra tänkt :bow: en frysmärkning kan ju vara lite olika

Det är en sifferkombination. minns inte numret så här på rak arm :) Ska skriva upp det när jag är där nästa gång :)

_husmusen_ skrev:
Det är en sifferkombination. minns inte numret så här på rak arm :) Ska skriva upp det när jag är där nästa gång :)
I england frysmärks en hel del hästar på grund av alla häststölder där. Kan din häst vara en import?

Nej, jag tror inte det i alla fall.
Men han verkar ha blivit dåligt behandlad innan, för han är reserverad mot nytt folk.

_husmusen_ skrev:
Men han verkar ha blivit dåligt behandlad innan, för han är reserverad mot nytt folk.

Varför skulle det hänga ihop. Jag är också reserverad mot nytt folk, men jag känner inte att jag skulle ha blivit illa behandlad.
Jag är född sån...

Det var bara vad jag och ägaren tror. plus att han är väldigt rädd pom man håller i en pinne/spö eler saker som liknar detta. plus att ägarinnan har sagt att hon vet att han har blivit slagen på huvudet.

_husmusen_ skrev:
pappa heter Ultimo h och mamma Bonnimenat (vet inte om det ska va med ie men tror inte det) :)
Ultimo H är iallafall en travare, med ca 190 avkommor, Mordern kan jag inte hitta, finns ingen med den stavningen iallafall hos STC eller ATG?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ En väninna till mig, tyvärr avliden, tog någon vanlig värktablett när hon var utomlands och blev jättedålig, hamnade i koma. Det visade...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 966
Senast: Marvin
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka