Frysa kattmat

vildros

Trådstartare
Min katt har alltid ätit Mjau "blötfoder" (burkmat alltså) som komplement till torrfodret. Nu har hon magrat rejält , och skall därför äta Hills A/D. Mjau har vi alltid frusit in portionsvis då det inte håller sig annars. Man kan väl göra samma med Hills fodret väl?

(Och ja, hon är under utredning/behandling till orsakerna bakom vikttappet. Men huvudsaken just nu är att hon äter och dricker ordentligt.)

Sv: Frysa kattmat

Det kan du säkert göra, ser inte varför det inte skulle gå. Men A/D-burkarna är väl väldigt mycket mindre än både Mjaus burkar och tetror, så är det verkligen nödvändigt? Nu vet jag inte hur mycket/lite din katt äter, men absolut minst en burk A/D måste hon väl äta på en dag?

/Erica

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·
Katthälsa För drygt två månader sedan tog jag över en väns katt. Katten är från början mammans, hon har flyttat utomlands, döttrarna kunde i ha...
Svar
16
· Visningar
2 696
Senast: Hipphopp
·
Övr. Katt Äldsta kissen, ett år gammal, har ätit mjau torr+blötfoder sedan hon var liten. Har aldrig varit några problem. För två månader sedan...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: cili
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 479
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar