Frustrerad(läs FÖRBANNAD).....

Gnist

Trådstartare
är jag nu..
Har efter idogt sökande efter en bra tik till kenneln, äntligen hittat en tik, med rätt stam, ålder, meriter och som dessutom har HD: A.
Till ett bra pris dessutom
Pratade med säljaren och h*n tyckte att allt låter jättebra och vill gärna sälja hunden till mig. Vi bestämmer att jag ska fundera lite på när tiken ska hämtas ( 75 mil enkel resa....)
Nu har jag ringt på både hemtelefon och mobiltelefon i 2! dagar och dom svarar INTE...:mad:
Misstänker starkt att dom ångrat sig angående att sälja, men blir så :devil: -igt förbannad på att dom inte bara kan säga det rent ut istället för att ge f*n i att svara i telefonen :mad:
Vad är det med folk nu förtiden ??????

I af så har jag beslutat att jag tänker inte köpa denna tiken och har därför börjat mitt sökande IGEN...efter en bra avelstik, med rätt stam och linjer som passar i mitt avelsarbete..
Har en på G, men där är det en ägare, som vill ha Fullt pris + en valp Vilket h*n naturligtvis INTE skrivit ut i annonsen...... :smirk:
Och naturligtvis är tiken INTE HD-Röntgad, men säljaren (en uppfödare :o ) lämnar "garanti" på höftlederna......
Vad gör man ? :rofl: eller :cry:

Senast ändrad:
Sv: Frustrerad(läs FÖRBANNAD).....

Hur lämnar uppfödaren garanti på höftlederna? Får du tillbaka pengar eller en ny hund eller vad? För som uppfödare kan man ju inte heller behålla alla hundar kanske som inte "fyller sin funktion" (tänkte på dig alltså om hunden har HD)

Ja, dom andra har säkert backat ur, men det ska väl inte vara så svårt att säga tycker jag.

Jag frågade ju naturligtvis också om "garantin" och fick svaret att "det går nog att ordna nånting"...
Detta av en uppfödare med reggad kennel... Jag blev :eek:
Samtidigt är det en bra tik, med intressanta "gamla" linjer..
Men överpriset (fullt pris + en valp)och "garantin" (?) gör mig Väääääldigt tveksam till en affär :crazy:
Får nog fortsätta leta och hoppas på att jag hittar rätt hund och säljare till slut... :cool:

Vilket svar. Nä, jag skulle gjort som du och letat vidare. Men vet ju hur det kan bli med "det ordnar sig" :-(

Det låter inte orimligt om man vill ha en valp, tycker jag. Tiken är antagligen såpass bra att säljaren gärna vill ha kvar linjen.

Däremot låter HD-diskussionen helt befängd. Självklart skall hunden vara röntgad om man skall köpa den för avel?! Det måste ju säljaren också förstå.

Förresten, jag visste inte att man HD-röntgade Australisk terrier.
Har man gjort det länge? Dvärgschnauzern röntgas tex. inte.

:rofl: Föder ju faktiskt upp fler raser förutom aussies också... :D

Jag säger inget om att h*n vill ha en valp, Men INTE en gratis valp + Fullt pris på hunden ....
i detta fallet skulle det betyda 12000:- + gratis valp....= totalt 20 000:- och det är faktiskt hunden inte värd...tyvärr...

Senast ändrad:

Jag visste inte det. Sorry.

Men du säljer väl dina hundar till fullt pris utan meriter? Så varför är den extra valpen så konstig?

Senast ändrad:

Kan du inte saga att du koper tiken om hon rontgas och far klartecken??
Att uppfodaren vill ha en valp ar kanske nagonting du kan forhandla bort...kanske h*n kan fa en valp for halva priset??

Det ar svart att fa tag pa en riktigt fin tik att avla pa, oavsett ras, sa om du har en pa g forsok med allt du kan for att fa henne i din ago.

prinsessfeminist skrev:
Men du säljer väl dina hundar till fullt pris utan meriter? Så varför är den extra valpen så konstig?

Om jag säljer en vuxen tik och vill ha en valp efter den tiken, så säljs tiken för halva priset + en valp.. Jag tar ALDRIG fullt pris + en valp

Jo...Jag grubblar för fullt på en lösning som vi båda kan leva med...

Liknande trådar

S
Övr. Hund Jag fick en fråga om jag ville ha en träningskompis.. (schäferhane av värsta brukstyp i slyngelålder) naturligtvis nappade jag på det...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Pangare
·
Hästmänniskan Nu har jag hittat honom, drömhästen! Jag har länge sökt efter en trevlig islandshäst, gärna 5gångare, gärna med en del power men h*n...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 283
Senast: Draumsyn
·
R
Övr. Hund Om man som privatperson säljer en mycket lovande (ung-)hund för en billig peng och i gengäld önskar få möjlighet att köpa valp efter...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Rocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama