Frostaritten - några bilder

Cleese

Trådstartare
Först måste jag säga tack för en trevligt arrangerad utbildningsritt! Underbart vacker bana genom bokskogen bland höstlöven (...och vi hittade en stor påse kantareller på ett av groom stoppen!)

Vi testade att smyga ut El Waldo på sin första distansritt och det gick superfint. Puh. Han skötte sig och var duktig. Roligt hade han också - han står som ett tänt ljus hemma i stallet nu. :D

Hann med att ta ett par foton - lägger ut dem här. (Ja, Walle har näsan med på flertalet...)

Bangenomgång:
07_Frosta_bangenomgang1_web.jpg

Bangenomgång:
07_Frosta_bangenomgang2_web.jpg

3km från starten:
07_Frosta_3km_web.jpg

Efter 8km:
07_Frosta_8km2_web.jpg

Efter 8km:
07_Frosta_8km3_ElWaldo_web.jpg

Efter 8km:
07_Frosta_8km_web.jpg

Målgångför Walle
07_Frosta_malgang_ElWaldo_w.jpg

//Monika

Senast ändrad:
Sv: Frostaritten - några bilder

Ja, det blev en bra dag trots att vädret var lite osäkert.
Jag tog några bilder, tänkte få in dem på SkDS hemsida så småningom men ett kan jag ju lägga ut här.......
MonikaoWalle.jpg

// Linda

Tack Monika!
Vi var jätteglada att vi hade 17 st anmälda och 14 som deltog!
Vi var ju inte många funktionärer och det blev till att lägga på ett kol när alla kom in nästan samtidigt i mål!
Jag och Anna dog hemma på min soffa sedan:p
Men vi hade också en rolig dag,de flesta hade hästar som tog dagen som en rolig tur och kändes lugna och vana fast de var ute för första gången!
El Waldo var en riktig kung,han bara lyste!
Han får dock lära sej att hålla inne "femte benet" i upptravningen:rofl:

Tack Monika!
Vi var jätteglada att vi hade 17 st anmälda och 14 som deltog!
Vi var ju inte många funktionärer och det blev till att lägga på ett kol när alla kom in nästan samtidigt i mål!
Jag och Anna dog hemma på min soffa sedan:p
Men vi hade också en rolig dag,de flesta hade hästar som tog dagen som en rolig tur och kändes lugna och vana fast de var ute för första gången!
El Waldo var en riktig kung,han bara lyste!
Han får dock lära sej att hålla inne "femte benet" i upptravningen:rofl:

Vi somnade också gott - det var knappt vi orkade engagera oss i middagsmat och Anisette ska vi inte prata om. Hon tyckte definitivt 25km på Walle var tuffare än 50 på Milia, hehe... Tror jag det - hon hade händerna fulla...och det där femte benet - det kallar vi för att rida med stödhjul... :D (Med så många söta ston omkring sig måste man ju bara berätta att man är tillgänglig om någon vill kila bakom busken och mysa lite i 4 sekunder ungefär...)

haha han kom gnäggande bakom oss, 3 ston. varav 2 brunstiga... stackare, vi tog beslutet att han fick trava för bi oss..
Vi var på vår första ritt, hade inte en blekaste aning om vad vi igentligen gjorde, men vi liksom red bara på.. vinna eller försvinna... och det fungerade, fast kantarellerna locka....
Vi fick mersmak kan jag säga och kommer vara med fler ggr! Tusen ack för en super dag och super snälla funktionärer som hjälpte till med allt och lite till!:banana:

jätte trevliga bilder!
Hade tänkt vara med med Rebellen men ingen kunde köra mig dit:(

jätte trevliga bilder!
Hade tänkt vara med med Rebellen men ingen kunde köra mig dit:(

Jaa! Är det dags för Rebel Yell att göra debut? Vad roligt - du får skramla upp en chaufför ju! Tips - mutor!

Kolla på Hallandsritten 28 oktober - där finns en 30km Prova På och du kör dit på 2 timmar.

Han är redo konditions mässigt:) Så jag skulle vilja åka ut & miljö träna honom lite.
Jag skulle vilja ta med honom till hallandsritten men jag har anmält mig & Amber till 50 km klassen,
hej, någon som vill rida en PP, jag har en häst:angel:

kan inte låta bli med att smyga in en bild på Rebellen tagen förra veckan.
han har växt så det knakar, "lill" pojken;)
Rebellen_Nea.png

Jag känner mig starkt frestad om du menar allvar. Ett problem bara, antagligen relativt nyopererad.

jo jag menade allvar;)
Men han är en väldigt speciell grabb...

Häärliga bilder!! El Waldo ser ut att trivas!
Synd att jag inte kunde komma och vara med som funktionär, jag har iom flytt varit helt avskuren från omvärlden, inget internet, ingen telefon förrän idag :smirk:

Häärliga bilder!! El Waldo ser ut att trivas!
Synd att jag inte kunde komma och vara med som funktionär, jag har iom flytt varit helt avskuren från omvärlden, inget internet, ingen telefon förrän idag :smirk:

Jo, han trivdes verkligen! Kul att se honom så glad o nöjd med sig själv!

Vart gick flyttlasset nu då? Vet att du skulle flytta ut på landet, men inte var.

Nice! Har du sett brorsans löpfilmer? De ligger på vår hemsida...

Inte sa langt fran där du bor tror jag, ca 15 km söder om Hörby mot Ystad. Nu far det vara färdigflyttat pa ett tag!

Japp jag har sett dom, Herman är :love: Ska ni ta hem honom till derbyt nästa år? Skulle varit kul & få se honom live.

I veckan kommer en landslagsryttare inom distans & kollar på honom. Rebellens ägare har nu beslutat att sälja honom, det har ju varit dittan & dattan om hon ville eller inte. Men nu när hon bor i finland så blir det knivigt att ha honom kvar.
Jag önskar att jag hade pengar för att behålla honom men tyvärr, det är en herre med MASSOR av potential. Både inom galopp & all annan sorts ridning.
Så jag njuter i fulla drag av våra ridturer innan han ska åka. Vi har även börjat hoppa lite faktiskt;)

Då tog allvaret antagligen slut. Men skulle det vara aktuellt så lägg ett PM, så tar vi kontakt. Jag skulle väl kunna stå ut med lite hål i magen för en sådan chans. Mina möjligheter att komma ut är inte så stora, jag har ju ingen egen pålle och gamlingen är inte klar för pp förrän till våren och de andra har jag ingen chans på eftersom ägarna tävlar själv. Jag testar gärna bara kemin stämmer.

Inte sa langt fran där du bor tror jag, ca 15 km söder om Hörby mot Ystad. Nu far det vara färdigflyttat pa ett tag!

Kolla var Svensköp ligger i förhållande till var du bor - ca 15km sydost om Hörby - vi kanske ska rasta våra fyrbeningar tillsammans någon dag?

Japp jag har sett dom, Herman är :love: Ska ni ta hem honom till derbyt nästa år? Skulle varit kul & få se honom live.

I veckan kommer en landslagsryttare inom distans & kollar på honom. Rebellens ägare har nu beslutat att sälja honom, det har ju varit dittan & dattan om hon ville eller inte. Men nu när hon bor i finland så blir det knivigt att ha honom kvar.
Jag önskar att jag hade pengar för att behålla honom men tyvärr, det är en herre med MASSOR av potential. Både inom galopp & all annan sorts ridning.
Så jag njuter i fulla drag av våra ridturer innan han ska åka. Vi har även börjat hoppa lite faktiskt;)

Vi funderar såklart på Derbyt, men så som Derby-banan sett ut de senast 2 åren är det inte aktuellt. Tänk om Derbyt kunde hållas i Gbg istället...

Kul om Rebellen kommer ut i distansen, även om det såklart är trist för dig. Herman ska också dit när han galoppat klart, om han inte är såld tills dess, men annars så!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka